~xthx
| Po co ciągle piszecie takie artykuły? Czy coś to zmieni? | | | |
~driver
| co ósma bankrutuje to 3 kierowców z 10 bedzie miało prace Chyba im o to chodziło Bo im wiecej dziadów pdanie tym lepiej dla kierowców | 1 | | |
~tak
| czy etransport ma jakiegoś administratora? kogokolwiek co ogarnia te pierdy? Nie zwracacie juz wcale uwagi na to co jest w artykułach. Codziennie cos innego. Raz, że się poprawia i jest ok, za chwile ze upadek bliski. | | | |
~tak
| Czy to ktoś to wytłumaczy?Ilę mam nadzieję czekać. ! | | | |
~tak
| Więc czekam na to. | | | |
~scan cargo
| Driver kufa mac tez jestem pzrewoźnikiem i naprawde widze to inaczej, pomimo że nie przyjmuje pracowników to nie widze jakiegos nawału chetnych 2 zobacz że rynek zachodni nie tylko DE ale NL BE FR UK wciaga każdego, bo zatrudnienie spoza EU dla nich nadal jest prawie niewykonalne, szczególnie dla społek lokalnej dystrybucji, bo koncerny co maja oddziały w innych krajach ok
3 nałoż na to ze rocznie odchodzi 400-500 tys kierowców zawodowych w całej EU gdzie młodzi praktycznie poza włochami Hiszpania nie wchodzą na rynek i całe uzupełninia idzie z poza EU, ale nadal popatrz na punkt 2 czyli zachód do lokalnej dystrybucji musi korzystać z kurczacych sie zasobów lokalnych | | | |
~Kto ludowi ukradł boczek!
| Mój dziadyga też chyba zbankrutuje, bo go wczoraj zakapowałem do pip.
Potem podobno też pojawi się kontrola itd, US i zus.
Szkoda trochę chłopa ale skoro jak ciągle twierdzi że transport się nie opłaca, to po co ma cierpieć. | | | |
~scan cargo
| Brawo bardzo dobre posuniecie czasami trzeba impulsu z zewnatrz bo ludzie sa tak zafiksowani że sami nie potrafia podjąć decyzji | | | |
~Kto ludowi ukradł boczek!
| Też myślę że postąpiłem prawidłowo. | | | |
~kris
| Driver ty chodziłes do szkoły specjalnej czy jak? Jezeli zbankrutuje co 8 firma czyli 16% to jak ci wyszło że 70% kierowców straci pracę? Ale to by wyjasniało jak to sie stało że jestes w restrukturyzacji. | | | |
~driver
| Juz widze po nowym roku jadąca Polską Husarie na zachod na przerzuty Włascicele beda ochoczo opłacac składki swoim kierowcom w kazdym kraju w ktorych wykonuja czynnosci Wiekszosc firm nawet nie podejmie walki o wyjazd po nowym roku Nie ma na to szans | | | |
~kris
| To że ty jestes głupi nie znaczy ze wszyscy tacy są. PM miał połyc firmy a sie okaząło ze wg PM rto kierowca zarabia mniej niz miałby u dziada. I z tymi składkami bedzie podobnie bo na zachodzie ich zusy sa nizsze niz polskie. A reszta to kwestia algorytmu do liczenia ale to jzu firmy rozliczające sobie poradzą. | | | |
~driver
| A ja myslałem że najpierw musi byc po co wyjechać Ale widac koła mają sie kręcić za free jak w perpetummobile Myslisz Kris że to sie powiedzie Jazda bez zarobku na koszty ku chwale Pana kierowcy? | | | |
~driver
| Kris od stawki godzinowej w kraju delegowania wraz ze stawką netto do zapłaty kierowcy | | | |
~kris
| Zapomniałem ze wg drivera po nowym roku bedzie koniec swiata. | | | |
~kris
| Bankructwo jest wtedy jak koszty przewyzszaja przychody. Zagrozonych bankructwem jest 16% firm czyli 84% nie jest. Tzn ze jakos daja radę. | | | |
~scan cargo
| Driver nie wprowadza tego od nowego roku 2 Kris nie masz racji co do zusów np w odniesieniu do Niemiec koszty kierowcy jesli by wprowadzili ta ustawe o 25 % aktywnosci i płaceniu składek i podatków to w DE koszty podatkowe sa 2 krotnie wyższe, oczywiscie przyjmujac że kierowca by miał zarabiac nadal netto tyle samo co zarabia obecnie, wiec generalnie kierowca w delegacji by kosztował wiecej niż kierowca zatrudniony w DE bo tam pracuje 5 dni w przypadku delegowanego "pracuje " 7 dni a bynajmniej za 7 dni chce kase | | | |
~scan cargo
| pisze o DE bo jak podawałe przykład najwiekszą aktywnosc bedzie nawet w przypadku np jazdy z Poznania do FR strasburga w DE wiec generalnie okaze sie że i transporty PL FR, DE - SE czy IT - SE beda podlegac pod niemiecki system oczywiscie jesli wprowadza przepisy w tej formie jak projekt | | | |
~kris
| Na kazdy problem pojawiaja sie 2 rozwiazania. Jak działalnosc w polsce była bardziej opłacalna to zachodnie firmy otwierały oddziały w poslce. Za chwile sie okaze ze bedzie wysyp polskich firm w de. Ale to są sprawy drugorządne. Cała ta dyskusja sprowadza sie do tego czy bedzie koniec swiata jak wieszczy driver. Jesli tak to nie ma sensu niczym sie zajmować. | | | |
~driver
| od 1. 01. 2026 jest juz podpisana dyrektywa UE i w sumie chyba tez było o tym w PM Ale cóz 2 miesiace i was doinformują Bo ta informacja była wiosna tylko szybko znikła z tego portalu nawet | | | |