ID: 160157
8, 5 euro i madra wypowiedz pana PIOTRA DUDY
ID: 160157
ID: 160157
KOSINIAK-KAMYSZ KTORY UWAZA ZE ODNIOSL SUKCES W ROZMOWACH Z NIEMIECKA MINISTER, DZIS GO PAN DUDA PODSUMOWAL-W PANU NADZIEJA PANIE PIOTRZE KTOS MOZE ZA NAMI SIE WSTAWI KIEROWCAMI TIROW!!!
KOSINIAK-KAMYSZ KTORY UWAZA ZE ODNIOSL SUKCES W ROZMOWACH Z NIEMIECKA MINISTER, DZIS GO PAN DUDA PODSUMOWAL-W PANU NADZIEJA PANIE PIOTRZE KTOS MOZE ZA NAMI SIE WSTAWI KIEROWCAMI TIROW!!!
~ANDREAS*.promax.media.pl
*.promax.media.pl
Posty (183)
~OBSERWATOR0007 | Pełny tekst po polsku jest opublikowany na stronie zrzeszenia (ZMPD). Pozdrawiam. | |||
~bosowa | duda was wyprowadzi, że będziecie na kuroniówce siedzieć | |||
~ronin53 | 25 lat mamy wolny rynek a Wy nadal wierzycie że Niemcy chcą dobrze dla polaczków (sorry, ale celowo piszę mała literą, bo może te durnie parkingowe zrozumieją swoją sytuację ) Arbeit macht frei ! | 2 | ||
~Dziad Bozpolski | Podgląd konta kristruckingkristruc king (2015-02-05 17:06:19) UWAGA. Po nowelizacji ustawy o płacy minimalnej weszło w życie nowe określenie kierowcy KIERDZIAD. W związku z tym prosi się o używanie nowego określenia tego zawodu ponieważ stare zostało wycofane z obiegu. Wyśmienite... 10/10 ! | |||
~luska | Dziad Boz polski, czym ty się tak jarasz : ) : ) | |||
~porzadny kierowca | ~MOC (2015-02-05 20:03:12) Nie maja wyjscia DOBRE. Szukaja kasy bo zrozumieli ze UNIA ich za duzo kosztuje a Grecja powiedziala ze nie odda im kasy za zniszczenia wojenne i to co zagrabili Niemcy. jeszcze troche bedzie gorzej w niemczech niz w rumuni. W Grecję unia wpompowała 240 mld eu. Ratując swoje interesy w tym kraju. Nie dostaną ani centa i to już wiedzą. Teraz szukają kasy u nas. Ten sztuczny twór został stworzony tylko po to by nas okraść i ograbić-co zresztą prawie im się udało (mowa o byłym bloku wschodnim). Węgrzy kapnęli sie wcześniej i już też wypięły tyłek na unie. To kwestia czasu jak to się rozpadnie. A potem pozostanie tylko wojna. Sytuacja z lat trzydziestych powróciła. Ludzie tak na chłopski rozum. Jeżeli trzech kolesiom idzie dobrze, maja kasę i żyją jak lordy, to po jaka cholerę biorą do spółki następnych trzech biednych??. Chyba nie z powodu altruizmu. Tak samo robiono w konia górników z odprawami jakie dostawali. Przyjmowali kolesia do spółki i dług spółki rozkładał sie na nowego członka. Nieświadomy swej roli górnik przez chwilę był bossem, żeby potem płacić za niewiedzę całe życie. Tak tez zrobiono również z nami dzięki naszym skorumpowanym politykom. | 2 | ||
~george | Polski kiero nic nie zrozumie. Po pierwsze :Niemiec wprowadził MiLog, bo masa Niemców pracujących korzystała z pomocy socjalnej (dostawali mniej niż 8, 50 brutto) Dotyczy to wszystkich, bo w niektórych branżach jest nadpodaż zagranicznej siły roboczej, a teraz będzie łatwiej ograniczyć wydatki socjalne. Po drugie: W Niemczech bezrobocie jest na poziomie najniższym od prawie dwudziestu lat - 6, 5% | 3 | ||
~george | Po trzecie: Spedycje też marudzą, bo wzrosły im koszty o ponad 1, 2% + dodatkowe nakłady na administrację, w landach wschodnich przewoźnicy musieli podnieść wynagrodzenie kierowcom o ok. 16% Spedycje mają presję od zleceniodwców na obniżkę cen, bo ich towary muszą być konkurencyjne, a z dołu duszą ich przewoźnicy o wzrost stawek. Po czwarte: W Niemczech o robotę starają się Hiszpanie, Czesi, Serbowie, Chorwaci i to oni znajdują zatrudnienie np. w Bawarii. | 1 | ||
~george | Po piąte: Jak polscy przewoźnicy wymiękną, to na ich miejsce wejdą Bułgarzy, Chorwaci, Rumuni. Też będą płacić 8, 5eur kierowcy, ale mają niższe narzuty na płacę i tym samym mają większe pole manewru. Po szóste: aby znaleźć robotę u Niemca, trzeba znać podstawy języka. Na razie wygląda to tak, że kierowcy jeżdżą 10 lat na magazyny, ani be, ani me. Stanie taki, zrobi oczy jak kot w Shreku i czeka, aż go ktoś za wsiarz chwyci i zaprowadzi do odpowiedniej osoby | 3 | ||
~george | do Michał: nie wiem, co bierzesz, ale skończ. Mózg Ci wyżera. Bez szefa i jego trucka to kierowca może sobie zapakować 24t na plecy i zapitalać lewym pasem autostrady. Szef swoim wozem zawsze pojedzie. Do Polski nikt nie przeniesie działalności bo, mamy za wysokie koszty pracy, działające destrukcyjnie związki zawodowe, niejasne prawo, pazerne państwo. Prędzej pójdą na południe, a polscy przedsiębiorcy do Niemiec lub na Wyspy. Co do braku kierowców - powoli zaczyna siena to Europa szykować (zwiększenie długości zestawów, samochody poruszające się automatycznie), Dużo jest zapasu w organizacji przewozów. Sporo ciężarówek jeździ nie w pełni wykorzystanych. | 4 | ||
~porzadny kierowca | Panowie widzę że nie jest tak źle. Wypowiedzi kolegów (szkoda, ze nie wszystkich), świadczą o tym iż wiedzą co jest grane. Szkoda mi tylko naiwniaków wożących podziękowania za szyba dla P. Kanclerz (sam takich nie spotkałem) -ich nieświadomych żon również. Dobranoc. | 3 | ||
~Dziad Bozpolski | George - generalnie zgadzam się z twoimi wypowiedziami. Nie podoba mi się tylko jedno określenie : "pazerne państwo" Ono nie jest pazerne - ono jest dzikie i bandyckie. To takie małe uzupełnienie. | |||
~Dziad Bozpolski | George - Szarpnąłeś za jedną delikatną strunę - ewakuacja STĄD do krajów cywilizowanych, ościennych. U nas też już pracujemy nad tym i myślę, że w tym roku kropla się przeleje. | |||
~Cus | Pisze juzz 2 raz jak teraz to admin wywali to sie obraze | |||
~Cus | Dobrze jest u dudy obecnie orange logistik tam to kierowcy zarabiaja haha. O | |||
~michał | ~george (2015-02-05 21:31:19) Bez szefa i jego trucka to kierowca może sobie zapakować 24t na plecy i zapitalać lewym pasem autostrady. Szef swoim wozem zawsze pojedzie. napisałem ŻE PSIEWOŻNIK TO ZBEDNY POŚREDNIK TRANSPORT TO KIEROWCA + SAMOCHÓD kierowcą może być jak najbardziej psiewożnik ( do czego dziadów zachęcam ) bardzo popularne i praktykowane przewozy na potrzeby własne w szwajcarii mają się świetnie, hasło w googla owner operator - wiekszość transportu w stanach to po prostu kierowca + truck, bez pośrednika " udostepniającego " ciężarówkę i dojacego drivera kierowca + truck = transport Co do braku kierowców - powoli zaczyna siena to Europa szykować (zwiększenie długości zestawów, samochody poruszające się automatycznie), Dużo jest zapasu w organizacji przewozów. Sporo ciężarówek jeździ nie w pełni wykorzystanych. tak, rozwiązałeś problem nad którym niemiecka dekra zatrudniająca kilka tysięcy pracowników nie pomyślała w raporcie który jednoznacznie mówi że w 2022 roku brakować będzie 150000 kierowców na niemieckim rynku mówisz że pomimo wzrostu kosztów płacy w niemczech nie bedzie się opłacało otwierac fabryk i przenosić produkcji do polski? przeciez tak się dzieje do tej pory pomimo mniejszej / nie obejmujacej milog / różnicy zarobków pracowników, a co będzie teraz jak ta różnica jest jeszcze większa - ktoś wyżej pisał, że będą oszczedzać, jak? przenosząc więcej produkcji " na zewnątrz " po 1 ) no i co z tego, prawda nie wnosząca nic po 2) i dlatego potrzebują rak do pracy ( polski kierowca ) po 3 ) spedycja = zbędny pośrednik, firmy zakupia własny sprzet do transportu jak spedycje bedą za drogie a kierowca i tak bedzie miał prace po 4) to twoje domysły czy podasz jakieś linki na poparcie tezy po 5 ) nie znam się na kosztach w tych krajach tak jak ty po 6 ) tu się zgadzam - wyżej pisałem że razem z dziadtransami odpadną dziadkierowcy, dla mnie jako kierowcy odpowiada - będę miał mniejsza konkurencję a co za tym idzie łatwiej o dobrze płatną pracę w każdym przypadku do transportu potrzeba kierowcy :) | |||
~george | Jeszcze kilka uwag: W Niemczech zaobserwowałem dwa zjawiska: 1 - jakość pracy polskiego kierowcy uzależniona jest od sposobu wynagrodzenia. Jak ma płatne dniówki, to ma wszystko w pompie, rozładunek, załadunek. Może stać i trzy dni. Jak ma płacone od km, to od siódmej rano tupie pod bramą, by go szybko odprawili. 2 - na magazynach leją na polskiego kierowcę. Magazynierzy mają ładunek załadować, rozładować, skonfekcjonować i wyprawić w danym dniu. Często czekają na spóźnionego kierowcę. Ostatnio kolega miał taki przypadek: Godz. 16. 00 towar musiał wyjśc z magazynu, a trucka nie ma. Dzwonią do kierowcyo 17. 00 - nie ma z kim gadać, na migi nie idzie. Tel. do firmy - będzie za pół godziny. Był po 21. 00. Okazało, się żę o 17. 00 miał jeszcze 350 km do pokonania. Chłopy wściekłe, bo mogli pójść do domu, zjeść coś, a nie czekać na paździerza jak wafle. Gość trafił na listę" ostatni do obróbki". 3 - Norwegia. Ostatnio kolega mi opowiadał o różnicy w zarobkach. Norweg na godzinę bierze 300NOK, Polak minimalną bodajże 120NOK i nie ma wyboru, bo najego miejsce są Ukraińcy, Rumuni, Filipińczycy, dla których taka stawka to jak tygodniówka w ich kraju. | |||
~george | napisałem ŻE PSIEWOŻNIK TO ZBEDNY POŚREDNIK TRANSPORT TO KIEROWCA + SAMOCHÓD kierowcą może być jak najbardziej psiewożnik ( do czego dziadów zachęcam ) Przewoźnik posiada kapitał, środek transportu i wiedzę, jak to ciągnąć. Kręcenie fajerą to zaledwie 10% czynności, jakie trzeba wykonać. No i całe ryzyko jego. W Polsce też byłoby więcej kierowców-szefów, ale na jeżdżenie nie ma czasu. Trzeba ogarnąć podatki, terminy, kontrole, zorganizować zlecenia, rozliczyć, zorganizować przewóz, ogarnąć tabor, opłaty, itd. Poza tym kierowca ma w pompie awarie, wypadki, opóźnienia, za które płaci przewoźnik. Jakby było jak w uSA, byłoby znacznie łatwiej iść na swoje. tak, rozwiązałeś problem nad którym niemiecka dekra zatrudniająca kilka tysięcy pracowników nie pomyślała w raporcie który jednoznacznie mówi że w 2022 roku brakować będzie 150000 kierowców na niemieckim rynku Wg Dekry już brakuje 20000kierowców mówisz że pomimo wzrostu kosztów płacy w niemczech nie bedzie się opłacało otwierac fabryk i przenosić produkcji do polski? przeciez tak się dzieje do tej pory pomimo mniejszej / nie obejmujacej milog / różnicy zarobków pracowników, a co będzie teraz jak ta różnica jest jeszcze większa - ktoś wyżej pisał, że będą oszczedzać, jak? przenosząc więcej produkcji " na zewnątrz " Przeniosą tam, gdzie będzie taniej i prościej. Zobacz ile firm przeniosło się na Czechy i Węgry. po 2) i dlatego potrzebują rak do pracy ( polski kierowca ) Kolejka jest długa i na Polaków nikt specjalnie nie czeka. | |||
~george | po 3 ) spedycja = zbędny pośrednik, firmy zakupia własny sprzet Jakby to było takie proste, już by to robili. Takiego Mercedesa np. nie interesuje, jak dojadą cześci. Cześci mają być w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie, w odpowiedniej ilości po odpowiednich kosztach. Nikt nie będzie sobie w Mercedesie zawracał gitary, budową magazynów, stref buforowych, kompletowaniem przesyłek, użeraniem się z przewoźnikami. Mercedes produkuje i sprzedaje pojazdy. Koszty przejęcia logistyki byłyby stratą. Lepiej to oddać na zewnątrz po 4) to twoje domysły czy podasz jakieś linki na poparcie tezy Dane za Arbeitsamt, BGL, opublikowane w Trans Aktuell i Verkehrsrundschau | |||
~michał | ~george (2015-02-05 22:30:13) Przewoźnik posiada... i wiedzę, jak to ciągnąć. - jakby tak było to by na forum nie skamleli, że padną Kręcenie fajerą to zaledwie 10% czynności, jakie trzeba wykonać. - nawet jak to bedzie 1% bez tego się nie da 2) nie twierdze że jesteśmy jedyni, problem z pdajacymi dziadami w równym stopiniu dotknie wszystkie ościenne kraje 3) nie każda firma jest taka duża i ma takie potrzeby jak mercedes, zresztą nawet duże firmy maja własny transport np. nasz drutex | |||
~michał | 4 ) podaj link do artykułu w którym pisze że wiecej jest zatrudnianych ( z tych krajów co napisałes ) niż polaków | |||
~CRDI | to jest po prostu napuszczanie reszty społeczeństwa na kierowców, wiadomo jacy są Polacy jak się dowiedzą ile zarabiają kierowcy to będą na nich psy wieszać że mając tyle kasy płaczą i chcą strajkować | |||
~kenworth | Przy powyższej wypowiedzi, wspomnijmy również o kierowcach "krajowych"... zarobki wieją grozą. | |||
jacek-kuba
| do Anglii jedźcie -bez języka już przyjmują-dowiedziel i się, że Polacy są najlepsi ://etransport. pl/praca. kierowca. 163594. html | |||
~btw | kolego Michał Ty się coś bierzesz? Ciągle podpierasz swoją aprobatę za Milog "W 2022 w niemczech będzie brakować 150tys kierowców". Po pierwsze w 2022 a po drugie to jest badanie nie wiadomo jak Niemcy to rozegrają być może przez tańszych polaków ale nie koniecznie. Zgadzam się z kolegą Grzesiem Niemcy mają duzo nacji, która wykona tą robotę za nas. Moim zdaniem Milog jest po to by Polski firmy i może bulgarskie rumunskie przejąć i niech rejestrują się w niemczech (przedstaw niemieckiej spedycji ze jestes niemieckim przedsiębiorcą troszeczke inna rozmowa) kolejna sprawa czasy gdzie producent miał własne samochody mijają bo to jest bardzo duży kłopot. (logistyczny, personalny prawny itp) wiesz ile stron ma protokoł z kontroli na drodze? 100!! z kserówkami odpisami itp. Spedycje będa rosły w sile czy tego chcesz czy nie. Zwróć uwage, że w w | 1 | ||
~btw | wiele firm wyzybywa się Taboru albo proponuje swoim kierowcom odkup pojazdu za niską kwotę tylko żeby on widniał jako podwykonawca. To o czym to świadczy? Kolejna sprawa ujadasz na swojego pracodawce. Ok. Weź do ręki Ustawe o swobodzie działaności gospodarczej, weź ustawe o transporcie drogowym, rozporządzenie. Przeczytaj kilka aktów wykonawczych i zacznij się zastanawiać jak to działa. Następnie powołujesz się na DEKRE i na prace w niemieckich spedycjach itp. Uwierz mi, że tam za takie szczekanie i ujadanie byś wyleciał. Z każdej jednej czynności jestes rozliczany z każdej od spalania po to jak jeździsz dlaczego tak a nie inaczej bo Niemcy to taki naród. Polski "dziadtrans" jak to się przyjeło mówić na forum na wiele rzeczy Ci przymknie oko a Niemiecki Pan poprostu Cię zwolni. Ilu to ja znam i kierowców, którzy najpierw z hukiem rzucili pracę w polskich firmach a po roku wrócili i nie chcą wspominać okresu pracy u Pana. To jest różnica | |||
~btw | Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma. A kolejna sprawa znajomość języka i kultura. Jestem pewien że gdybym CI dał pensje 10 tys PLN do ręki z pełnymi ZUSami i innymi bzdurami to i tak bys narzekał że duże wymaganie że to że tamto. Polski kierowca powinien sobie uświadomić to że wiecej już nie bedzie zarabiał Nie i koniec tak samo jak polski przewoźnik powinien sobie uzmysłowić fakt, że cena to tez nie wszystko. Ci co się zatrzymają to niestety jak to mówią parkingowi mgr i to wszystko a czesc będzie dalej pracować. Pamiętaj każda danina na rzecz jakiegokolwiek podmiotu czy to państwo czy wspólnota itp to kłopot i to prędzej czy później gdzieś się odezwie. | |||
~Dziad Bozpolski | Opinie kolegi btw - to się nazywa Wyższa Kultura Wypowiedzi ! Dobrze, że jeszcze czasami komuś się chce coś na tym forum przedstawić merytorycznie -w dodatku w taki sposób. Miło poczytać. I jak smacznie został zjedzony Michałek - ten akurat był dość ciężko strawnym przypadkiem. | 1 | ||
~michał | Ilu to ja znam i kierowców, którzy najpierw z hukiem rzucili pracę w polskich firmach a po roku... dziekowali bogu za dzień w którym zdecycdowali się opuścic polskiego dziada... ~btw (2015-02-06 01:37:25) Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma. A kolejna sprawa znajomość języka i kultura. Jestem pewien że gdybym CI dał pensje 10 tys PLN do ręki z pełnymi ZUSami i innymi bzdurami to i tak bys narzekał że duże wymaganie że to że tamto. kolego są miejsca w europie gdzie zarabia się duzo więcej niż ta " dycha " o której, a wynagrodzenia poniżej 4000chf są uznawane za dumpingowe, zarabiam więcej jako kierowca solówki niz tobie z zestawu zostaje i nigdy na swojego szefa nie narzekam... życze wszystkim kierowcom takiej płacy i pracy jak ja mam. . w firmie na potrzeby własne... Polski kierowca powinien sobie uświadomić to że wiecej już nie bedzie zarabiał i tu się niestety mylisz... u podstawy każdej czynności przewiezienia ładunku leży pojazd i kierowca, pośrednik to zbędne ogniwo, a w związku z tym że wg. dekry co roku deficyt kierowców zwiększa się o 12000 jak to łysy ciagle pisze jest popyt i podaż - i dlatego płace kierowców będą rosły czy tego chcesz czy nie | |||
~michał | ~btw (2015-02-06 01:37:25) . " A kolejna sprawa znajomość języka i kultura... " i to pisze gość który dołaczając się do rozmowy zaczyna wypowiedż od : ~btw (2015-02-06 01:26:49) ... kolego Michał Ty się coś bierzesz?... " |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.