ID: 148867
ADR Numery UN w CMR.
ID: 148867
ID: 148867
Witam, proszę o poradę. Czy trzeba wpisywac w CMR numery UN, klase itp. materiałów niebezpiecznych, które przewoże czy nie. Woże listy przewozowe w których to jest napisane a CMR wypisuje sobie sam i nie wiem czy jest potrzeba to wpisywac jeszcze w CMR czy nie??
Witam, proszę o poradę. Czy trzeba wpisywac w CMR numery UN, klase itp. materiałów niebezpiecznych, które przewoże czy nie. Woże listy przewozowe w których to jest napisane a CMR wypisuje sobie sam i nie wiem czy jest potrzeba to wpisywac jeszcze w CMR czy nie??
~koń*.60.218.62
*.60.218.62
Posty (11)
~koń | jak w temacie... | |||
~koń | ??? | |||
~pks poland | ja wpisuję, bo jak mówią im więcej papieru tym * czysta. | |||
~kamil | Według przepisów na przewoźniku ciąży odpowiedzialność za prawidłowe wypełnienie dokumentów przewozowych. Tak więc jeżeli przewozisz materiały niebezpieczne a nie masz wpisane w CMR numerów UN, to musisz sam to zrobić | |||
~koń | ok w ktorej ruvryce i jak to zrobic? | |||
ADR-ADVISER
| Dokument przewozowy Każdemu przewozowi towarów niebezpiecznych w ilościach wymagających oznakowania jednostki transportowej tablicami barwy pomarańczowej oraz przy stosowaniu wyłączenia 1. 1. 3. 6 (ilości ograniczone towaru niebezpiecznego w jednostce transportowej) powinny towarzyszyć dokumenty przewozowe zgodne z ADR. ADR nie podaje jednolitego wzoru dokumentu przewozowego, określa jedynie jego zawartość. W związku z tym dokumentem przewozowym może być zarówno CMR, jak i faktura, dokument WZ, karta przekazania odpadu lub osobny dokument. Warunek: powinny być podane wszystkie informacje w formie wymaganej przez ADR. | |||
ADR-ADVISER
| Dlatego w CMR w części dotyczącej towaru wystarczy, że wpiszesz cechy towaru (6) "towar niebezpieczny ADR zgodnie z załącznikiem... " następnie podasz ilość opakowań (7) sposób pakowania (8), waga brutto (11). Pamiętaj załącznik do CMR musi być zgodny z wymogami przepisu 5. 4. 1 umowy ADR I jeszcze jedno.. twój doradca w firmie jest od tego abyś nie był sam z tym problemem. Szerokości. | |||
ADR-ADVISER
| "kamil" na przewoźniku ciąży obowiązek tylko sprawdzenia poprawności dokumentu a nie jego wypełnienia. Obowiązkiem nadawcy jest prawidłowe przygotowanie dokumentu przewozowego. | |||
ADR-ADVISER
| "koń" ty masz obowiązek sprawdzić czy zapis dotyczący przewożonego TN brzmi: numer UN towaru poprzedzony literami „ UN” ; należy pamiętać, że jest to numer czterocyfrowy, zatem pominięcie początkowych zer znajdujących się w numerach UN dla klasy 1 jest traktowane jako błędne sporządzenie dokumentu przewozowego; prawidłową nazwę przewozową uzupełnioną, w przypadku towarów, dla których wskazano przepis szczególny 274, nazwą techniczną towaru lub składnika stwarzającego największe zagrożenie, numery wymaganych nalepek ostrzegawczych, przy czym numery nalepek dodatkowych podaje się w nawiasie; dla klasy 1 podaje się kod klasyfikacyjny; dla klasy 7 i towarów bez przypisanej nalepki – numer klasy, grupę pakowania; może być poprzedzona literami „ PG”, kod ograniczeń przewozu przez tunele, o ile planowany jest przejazd przez tunele, w których obowiązują ograniczenia przewozu, | |||
ADR-ADVISER
| np. UN 1230 metanol, 3 (6. 1), II, (D/E) ” | |||
ADR-ADVISER
| reasumując "koń" żadnych UN w CMR wpisywać nie musisz, jeżeli przewozowi towarzyszy prawidłowo wystawiony przez nadawcę dokument przewozowy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.