ID: 148867
ADR Numery UN w CMR.
ID: 148867
ID: 148867
Witam, proszę o poradę. Czy trzeba wpisywac w CMR numery UN, klase itp. materiałów niebezpiecznych, które przewoże czy nie. Woże listy przewozowe w których to jest napisane a CMR wypisuje sobie sam i nie wiem czy jest potrzeba to wpisywac jeszcze w CMR czy nie??
Witam, proszę o poradę. Czy trzeba wpisywac w CMR numery UN, klase itp. materiałów niebezpiecznych, które przewoże czy nie. Woże listy przewozowe w których to jest napisane a CMR wypisuje sobie sam i nie wiem czy jest potrzeba to wpisywac jeszcze w CMR czy nie??
~koń*.60.218.62
*.60.218.62
Posty (11)
~koń | jak w temacie... | |||
~koń | ??? | |||
~pks poland | ja wpisuję, bo jak mówią im więcej papieru tym * czysta. | |||
~kamil | Według przepisów na przewoźniku ciąży odpowiedzialność za prawidłowe wypełnienie dokumentów przewozowych. Tak więc jeżeli przewozisz materiały niebezpieczne a nie masz wpisane w CMR numerów UN, to musisz sam to zrobić | |||
~koń | ok w ktorej ruvryce i jak to zrobic? | |||
ADR-ADVISER
| Dokument przewozowy Każdemu przewozowi towarów niebezpiecznych w ilościach wymagających oznakowania jednostki transportowej tablicami barwy pomarańczowej oraz przy stosowaniu wyłączenia 1. 1. 3. 6 (ilości ograniczone towaru niebezpiecznego w jednostce transportowej) powinny towarzyszyć dokumenty przewozowe zgodne z ADR. ADR nie podaje jednolitego wzoru dokumentu przewozowego, określa jedynie jego zawartość. W związku z tym dokumentem przewozowym może być zarówno CMR, jak i faktura, dokument WZ, karta przekazania odpadu lub osobny dokument. Warunek: powinny być podane wszystkie informacje w formie wymaganej przez ADR. | |||
ADR-ADVISER
| Dlatego w CMR w części dotyczącej towaru wystarczy, że wpiszesz cechy towaru (6) "towar niebezpieczny ADR zgodnie z załącznikiem... " następnie podasz ilość opakowań (7) sposób pakowania (8), waga brutto (11). Pamiętaj załącznik do CMR musi być zgodny z wymogami przepisu 5. 4. 1 umowy ADR I jeszcze jedno.. twój doradca w firmie jest od tego abyś nie był sam z tym problemem. Szerokości. | |||
ADR-ADVISER
| "kamil" na przewoźniku ciąży obowiązek tylko sprawdzenia poprawności dokumentu a nie jego wypełnienia. Obowiązkiem nadawcy jest prawidłowe przygotowanie dokumentu przewozowego. | |||
ADR-ADVISER
| "koń" ty masz obowiązek sprawdzić czy zapis dotyczący przewożonego TN brzmi: numer UN towaru poprzedzony literami „ UN” ; należy pamiętać, że jest to numer czterocyfrowy, zatem pominięcie początkowych zer znajdujących się w numerach UN dla klasy 1 jest traktowane jako błędne sporządzenie dokumentu przewozowego; prawidłową nazwę przewozową uzupełnioną, w przypadku towarów, dla których wskazano przepis szczególny 274, nazwą techniczną towaru lub składnika stwarzającego największe zagrożenie, numery wymaganych nalepek ostrzegawczych, przy czym numery nalepek dodatkowych podaje się w nawiasie; dla klasy 1 podaje się kod klasyfikacyjny; dla klasy 7 i towarów bez przypisanej nalepki – numer klasy, grupę pakowania; może być poprzedzona literami „ PG”, kod ograniczeń przewozu przez tunele, o ile planowany jest przejazd przez tunele, w których obowiązują ograniczenia przewozu, | |||
ADR-ADVISER
| np. UN 1230 metanol, 3 (6. 1), II, (D/E) ” | |||
ADR-ADVISER
| reasumując "koń" żadnych UN w CMR wpisywać nie musisz, jeżeli przewozowi towarzyszy prawidłowo wystawiony przez nadawcę dokument przewozowy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz