ID: 147457
Ryczałty - wyjaśnienie uchwały SN-u
ID: 147457
ID: 147457
Żeby ukrócić męki niektórych, w tym także podających się za kierowców i niby rozumiejących sens uchwały z 12/06/2014r., uprzejmie wyjaśniam, że SN stwierdził, iż: "Zapewnienie pracownikowi - kierowcy samochodu ciężarowego odpowiedniego miejsca do spania w kabinie tego pojazdu podczas wykonywania przewozów w transporcie międzynarodowym nie stanowi zapewnienia przez pracodawcę bezpłatnego noclegu w rozumieniu § 9 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991 ze zm. ), co powoduje, że pracownikowi przysługuje zwrot kosztów noclegu na warunkach i w wysokości określonych w § 9 ust. 1-3 tego rozporządzenia albo na korzystniejszych warunkach i wysokości, określonych w umowie o pracę, układzie zbiorowym pracy lub innych przepisach prawa pracy. "
Nie jest tak, jak się wydaje niektórym pseudofachowcom, którzy np. wystartowali obecnie z ofertą odzyskiwania dla Was pieniędzy, że z samej uchwały cokolwiek wynika. Nie, nie wynika. Natomiast istotne są "wieści" z uzasadnienia ustnego wyroku.
Tak więc SN w samej tezie użył 2 pojęć: 1/ odpowiednie miejsce do spania, 2/ bezpłatny nocleg. Pierwsze pochodzi z rozp. nr 561/06 a drugie z rozp. o podróżach służbowych. SN orzekł i wyjaśnił, że pierwsze z pojęć i jego stosowanie NIE OZNACZA że sąd może przyjąć, iż ryczałt za nocleg nie należy się w razie ustalenia, że kabina wyposażona jest w odpowiednie miejsce do spania, tzn. - i to jest najważniejsze - że dla zapewnienia bezpłatnego noclegu - wystarczy, iż w kabinie mają Panowie odpowiednie miejsce do spania i dalsza a*aliza warunków noclegowych jest zbędna. Inaczej mówiąc zapewnienie odpowiedniego miejsca do spania NIE OZNACZA zapewnienia bezpłatnego noclegu na co wskazał wprost SN.
Czy z tego coś wynika dla prawa do ryczałtu? NIE. Przecież SN wskazał w samej tezie tylko tyle, że ryczałt przysługuje, to prawda, ale NA WARUNKACH JAK W ROZPORZĄDZENIU!
Idźmy dalej, tzn. do uzasadnienia motywów wyroku. Otóż sędzia Iwulski wyraźnie wskazał to co jest NAJWAŻNIEJSZE: nie ma odrębnych przepisów dla kierowców typu "kierowca może odbierać nocleg w kabinie wyposażonej w... a pozostali pracownicy odbierają go w hotelu". Jednocześnie zaś z poprzedniego i obecnego rozporządzenia wynika bez cienia wątpliwości, że wg ustawodawcy nocleg ma mieć miejsce w hotelu. Kabina nie jest hotelem i bez względu na wyposażenie nie daje komfortu pokoju hotelowego. Stąd też nocleg w kabinie = prawo do ryczałtu.
Wyjaśnię też, że nie ma żadnego znaczenia, czy kierowca wydał złamanego eurocenta na nocleg w kabinie. Ryczałt jest oderwany od kosztów i żaden sąd nie musi badać, czy kierowca poniósł wydatki śpiąc w kabinie.
Badanie, czy kierowca dokonał wyboru iż będzie odbierał dzienny odpoczynek w kabinie też jest zbędne - bo jeśli chodzi o ryczałty rozp. nr 561/06 jest pozbawione znaczenia.
Wróciliśmy do normalności. Odrzucono tezę, że odpowiednie miejsce do spania = zapewnienie noclegu lansowaną przez SSN M. Gersdorf. Kierowca na gruncie obecnych przepisów nie jest gorszym niż inni pracownikiem. Pracownik każdej kategorii ma prawo do hotelu. Jeśli nie ma bezpłatnego noclegu w hotelu, motelu, itp. należy mu się ryczałt za nocleg.
Nie piszę tego wyłącznie z nudów i nie udaję kierowcy. Dlatego zapraszam do współpracy, nie namawiam, nie obiecuję: www. ryczalty-tir. info.
Żeby ukrócić męki niektórych, w tym także podających się za kierowców i niby rozumiejących sens uchwały z 12/06/2014r., uprzejmie wyjaśniam, że SN stwierdził, iż: "Zapewnienie pracownikowi - kierowcy samochodu ciężarowego odpowiedniego miejsca do spania w kabinie tego pojazdu podczas wykonywania przewozów w transporcie międzynarodowym nie stanowi zapewnienia przez pracodawcę bezpłatnego noclegu w rozumieniu § 9 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991 ze zm. ), co powoduje, że pracownikowi przysługuje zwrot kosztów noclegu na warunkach i w wysokości określonych w § 9 ust. 1-3 tego rozporządzenia albo na korzystniejszych warunkach i wysokości, określonych w umowie o pracę, układzie zbiorowym pracy lub innych przepisach prawa pracy. "
Nie jest tak, jak się wydaje niektórym pseudofachowcom, którzy np. wystartowali obecnie z ofertą odzyskiwania dla Was pieniędzy, że z samej uchwały cokolwiek wynika. Nie, nie wynika. Natomiast istotne są "wieści" z uzasadnienia ustnego wyroku.
Tak więc SN w samej tezie użył 2 pojęć: 1/ odpowiednie miejsce do spania, 2/ bezpłatny nocleg. Pierwsze pochodzi z rozp. nr 561/06 a drugie z rozp. o podróżach służbowych. SN orzekł i wyjaśnił, że pierwsze z pojęć i jego stosowanie NIE OZNACZA że sąd może przyjąć, iż ryczałt za nocleg nie należy się w razie ustalenia, że kabina wyposażona jest w odpowiednie miejsce do spania, tzn. - i to jest najważniejsze - że dla zapewnienia bezpłatnego noclegu - wystarczy, iż w kabinie mają Panowie odpowiednie miejsce do spania i dalsza a*aliza warunków noclegowych jest zbędna. Inaczej mówiąc zapewnienie odpowiedniego miejsca do spania NIE OZNACZA zapewnienia bezpłatnego noclegu na co wskazał wprost SN.
Czy z tego coś wynika dla prawa do ryczałtu? NIE. Przecież SN wskazał w samej tezie tylko tyle, że ryczałt przysługuje, to prawda, ale NA WARUNKACH JAK W ROZPORZĄDZENIU!
Idźmy dalej, tzn. do uzasadnienia motywów wyroku. Otóż sędzia Iwulski wyraźnie wskazał to co jest NAJWAŻNIEJSZE: nie ma odrębnych przepisów dla kierowców typu "kierowca może odbierać nocleg w kabinie wyposażonej w... a pozostali pracownicy odbierają go w hotelu". Jednocześnie zaś z poprzedniego i obecnego rozporządzenia wynika bez cienia wątpliwości, że wg ustawodawcy nocleg ma mieć miejsce w hotelu. Kabina nie jest hotelem i bez względu na wyposażenie nie daje komfortu pokoju hotelowego. Stąd też nocleg w kabinie = prawo do ryczałtu.
Wyjaśnię też, że nie ma żadnego znaczenia, czy kierowca wydał złamanego eurocenta na nocleg w kabinie. Ryczałt jest oderwany od kosztów i żaden sąd nie musi badać, czy kierowca poniósł wydatki śpiąc w kabinie.
Badanie, czy kierowca dokonał wyboru iż będzie odbierał dzienny odpoczynek w kabinie też jest zbędne - bo jeśli chodzi o ryczałty rozp. nr 561/06 jest pozbawione znaczenia.
Wróciliśmy do normalności. Odrzucono tezę, że odpowiednie miejsce do spania = zapewnienie noclegu lansowaną przez SSN M. Gersdorf. Kierowca na gruncie obecnych przepisów nie jest gorszym niż inni pracownikiem. Pracownik każdej kategorii ma prawo do hotelu. Jeśli nie ma bezpłatnego noclegu w hotelu, motelu, itp. należy mu się ryczałt za nocleg.
Nie piszę tego wyłącznie z nudów i nie udaję kierowcy. Dlatego zapraszam do współpracy, nie namawiam, nie obiecuję: www. ryczalty-tir. info.
Posty (204)
kierowca_2013
| może przytoczyć Ci przepisy, czy potrafisz je znaleźć | |||
~chris | art 77 dotyczy WARUNKÓW WYPŁACANIA NALEŻNOŚCI Z TYTUŁU PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ | |||
kierowca_2013
| ponadto art. 77 dotyczący tej 30 niedługo będzie a*alizowany przez SN, zapewne zmieni się i to... | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | tak to jest jak cymbaly pokroju 2013 nie potrafia nawet umowy o prace przeczytac i calej reszcie, nie wspominajac o rozporzadzeniach i ustawach. | |||
kierowca_2013
| 37 kafli to 37. 000 zł. | |||
kierowca_2013
| dokładnie tak, ale przeczytaj ten art. jeszcze raz... i napisz gdzie cie odsyła? nie czytasz ze zrozumieniem... | |||
kierowca_2013
| ułatwię ci... korzystamy z Rozp. MPiPS, chyba, że w umowie itp. zawarto inną kwotę ryczałtu za nocleg, która jednak nie może być niższa, aniżeli wynikająca z powyższego Rozp., czyli min. 45 euro we Francji... inna klauzula w umowie itp. odsyła do art. 18 KP i w zw z tym do powyższego Rozp. | |||
~chris | nie spieniaj się tak oszuście (jak inaczej nazwać kogoś, kto podpisuje jakąś umowę, zgadza się z jej warunkami, a później przed sądem domaga się więcej). takie kmiotki mają tylko jedną szansę na pracę w zawodzie kierowcy, teraz jak już wygrałeś musisz wrócić do wyuczonego zawodu, zapewne piekarz, ślusarz, czy coś podobnego, bo już nikt kmiotka nie zatrudni jako kierowcę. | 1 | ||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | 2013 skoro dostajesz pieniadze na nocleg to jakim prawem spisz w kabinie? | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | 2013 zapomnial ze jest juz wtorek i nie sobota wieczor i zajszczany parking. | |||
~chris | gdzie napisano, że kwota ryczałtu nie może być niższa? nawet gdyby jakimś cudem 7 wspaniałych po długich bataliach sądowych zdecydowało w jakiejś sprawie, że jednak tak powinno być, to można przecież dać 30, 01 zł diety i ryczałt za nocleg wg limitów z rozporządzenia w umowie. o pracę. i co, dużo więcej ci się wtedy należy wg prawa? wiecznie pokrzywdzony piekarzu? | |||
kierowca_2013
| jestem zatrudniony jako kierowca, jeśli już taki ciekawski jesteś... siedzę teraz na 7 dniowym wolnym. . w dodatku zwolniłem się wcześniej z art. 55 KP i nie przeszkodziło mi to, aby znowu być kierowcą, uwierz mi... i nie jestem oszustem, prawo gwarantuje mi te świadczenia, nie wygrałem nic, co by mi się nie należało... należały mi się te pieniądze jak nic... , a z pracodawcą w życiu się nie dogadywałem, że nie będę chciał od niego ryczałtów, więc może to pracodawcę, który ukrywa przed pracownikami, że coś się im należy, nazwij oszustem... co myślisz? | |||
kierowca_2013
| a przepisów, które mi gwarantują ryczałt sam nie wymyśliłem... | |||
~fred | i juz frajerstwo nabrało wody w usta jak dostało dokładną wykładnie, spier... ły sie czasy coraz trudniej złapać frajeraa za fajere, wymierają powoli małorolni, sypią sie pozwy do sądu. Nadal jest jeszcze jednak w tym zawodzie wystarczajaco duzo prymitywów wiec oplaca sie nie płacic bo 2-3 na 10 idzie do sądu, a kiedyś to nawet nie wiedzieliby bo co. Dzięki takiemu zło... portalowi jak ten szoferzy sie uswiadamiają i widzą jak ich mocodawcy walą cih w rogi i powoli sie rusza. Za d dni wracam na przrzuty i moim pierwszym planem jest podjazd pod inspekcje u zaby po pierwszej wykreconej 45 na parkingu. Wyraz twarzy kierownictwa po mandacie bedzie dla mnie niemal tak zadowalajacy jak ich widok za kilka lat jak ich scigne o dietki ryczałty, czekam az pikna 3latka | |||
kierowca_2013
| bo dostałem ryczałt za nocleg, właśnie za to, że w kabinie spałem... nie dostałem kasy za nocleg, tylko ryczałt, jest zasadnicza różnica | |||
~fred | ile Ci wyszedł średni ryczałt na uni liczony z tych 30% | |||
~chris | urzekła mnie twoja historia, dobrze rozplanuj te wirtualne pieniążki (zakładam, że były pracodawca niezbyt chętnie je wypłaci, a na to jest mnóstwo sposobów) | |||
kierowca_2013
| interpretacja przepisu... ryczałt za nocleg to 25% limitu za nocleg, a limit jest w Rozp. określony, ponadto SN wskazał, że są to właśnie kwoty minimalne, czyli nie można mniejszej kwoty w umwoie określić, tylko ewentualnie wyższą. a ta lipna dieta, która rzekomo może wynieść 30 zł., to nie długo zostanie zmieniona... wspomnisz moje słowa | |||
kierowca_2013
| ryczałt za nocleg = 25 % z kwoty limitu określonej w Rozp. MPiPS, czyli np. limit noclegu we Francji to 180 euro, więc ryczałt za nocleg przysługuje w wysokości 45 euro za dzień ( jakieś 180 zł. ) | |||
kierowca_2013
| muszę cię zasmucić... właśnie, że wypłacił... dogadał się ze mną na 4 transze, inaczej miałby komornika i 15 % więcej z egzekucji, dogadał się i dobrą drogę wybrał, uwierz mi... | |||
~fred | czyli polski sozfer przyjmujac srednio 3/1 to 1680+22x niech tam bedzie 150zł za ryczałt+ 23diety (zjazdowa i dojazdowa ) x pi 200zł i kazdy polski dziadtrans megatrans idzie z torbami przy stawkach za jakie jezdzą. A jak oplaca zus i reszte danin to musieliby do tego faktycznie dołożyć. A dodając jeszcze 45 w hotelu to wrózę polskiemu transportowi rychły upadek | |||
~chris | 7 wspaniałych to tacy sami profesjonaliści jak nasz rząd, co widać, słychać i czuć. | |||
kierowca_2013
| a tak na marginesie, nie musiałem się dogadywać z byłym szefem, mogłem całość ściągnąć z konta za pomocą komornika i zablokować ruch w firmie, nie musiałem czekać prawie 5 miechów, ale z mojej strony nie było wrogości, tylko chciałem otrzymać to, co mi się należy prawnie | |||
kierowca_2013
| nie ~fred, skończy się zaniżanie stawek... firmy nie upadną, tylko tak płaczą, aby się wybielić i pokazać jacy to są biedni pokrzywdzeni | |||
~fred | co sprytniejsze dziady juz majatki przepisują bo jak sie sypnie w jednym czasie ze 3 pozwy a to srednia taboru euro 3 transportu wiejskiego to puszcza niejednego boso, bo skarpetki zgubia w pospiechu | |||
kierowca_2013
| powiem tak, interes w transporcie jest i nikt mi nie powie inaczej, sam będę otwierał swój za kila lat, jeszcze troszkę, całe życie nie będę za kółkiem... a diety i ryczałt ładnie w koszty można wliczyć, nie ma tragedii, więc nie róbcie zbytecznego hałasu | |||
~fred | wykanczali francizów belgów tymi stawkami razem z rumunami i bulgarami co kwitna w budach po 3 miesiace to sie za dziadostwo zabrali. Za takie stawki jak te 3 narody ciagaj afirmy angol czy zaba nie wstalby rano z wyra albo z wrazenia popuscil w gacie a te skunksy sie podniecaja jak dostana 0, 90 centa za km | |||
kierowca_2013
| i tutaj kolejny myk: po pierwsze, przepis majątku, aby uniknąć egzekucji to przestępstwo, po drugie, i tak można sięgnąć po ten majątek ( np. mieszkanie ), jeśli było własnością dłużnika w czasie powstania zadłużenia, nic nie zmieni przepisanie majątku, tutaj również jest odpowiedni przepis, a po trzecie nie ma sensu taka działalność, same kłopoty, lepiej się z kierowcą dogadać... | |||
~fred | jest poki kierman tyra za polska srednia 5 kola z wszystkich skaldników, jakby trzeba mu było dac z godnie z wyliczeniami diet ryczałtów 9 to po splacie leasingu przy obecnych cenach frachtów nie zarobiliby nic | |||
kierowca_2013
| to tak zwana skarga pauliańska, nie ma mocnych na inteligentnych ludzi... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.