ID: 140163
co zrobic brak odpoczynku 9 godzin
ID: 140163
ID: 140163
witam moj problem dotyczy sytuacji przerwania pauzy 9 godzinnej
schemat :
8:31h pauzy przelaczenie przez przypadek na tryb gotowosci zaliczylo 1 min tego trybu. potem krecilem 30 min pauzy jeszcze
wyskoczylo mi na tacho ze nie zaliczylo mi odpoczynku 9h jednak musialem jechac pilny towar i przekroczylem tez jazde ok 4 godzin
pytanie takie ile wyniosl by mnie mandat czy jakbym go zaplacic w polsce to moglbym juz jezdzic spokojnie na zagranice? nie bojac sie ze mi wlepia i oni mandat?
witam moj problem dotyczy sytuacji przerwania pauzy 9 godzinnej
schemat :
8:31h pauzy przelaczenie przez przypadek na tryb gotowosci zaliczylo 1 min tego trybu. potem krecilem 30 min pauzy jeszcze
wyskoczylo mi na tacho ze nie zaliczylo mi odpoczynku 9h jednak musialem jechac pilny towar i przekroczylem tez jazde ok 4 godzin
pytanie takie ile wyniosl by mnie mandat czy jakbym go zaplacic w polsce to moglbym juz jezdzic spokojnie na zagranice? nie bojac sie ze mi wlepia i oni mandat?
~da4vid*.beskidmedia.pl
*.beskidmedia.pl
Posty (83)
~da4vid 11 lat temu | tylko na to wychodzi, ze musze to opisac w kilku jezykach bo ja po kraju nie jezdze w zasadzie | |||
~luz bluz 11 lat temu | Yva (R) - nadajesz sie na psa policjanta e- Forum!! pisze nicki tak jak mi sie podobaja, a jak tobie nie pasuje to sie nie wpieerdalllaj!!!, bo huuuj cie to obcodzi!!!zrozumiale s???, czy mam dodac jeszcze dwa zdania??? | |||
Yva[R]
11 lat temu | da4vid dokładnie... opisz, co prawda nie jest wymagane pisanie w kilku językach... ale dla świętego spokoju. luz bluz nie krępuj się, bedzie frajda :) | -1 | ||
~da4vid 11 lat temu | e no Pany tu nie chodzi o kłotnie. zakladam ze jezdzicie juz dlugo i mieliscie juz okazje spotkac sie z inspekcja polska jak i zagraniczna no i prosze was o jakas sensowna rade | |||
Yva[R]
11 lat temu | da4vid a ja poczekam na tę sensowną radę naszego wspaniałego luz bluz :) pewnie sam jesteś ciekaw :) a tak serio to kłótnie będą zawsze jak komuś ktoś i coś nie pasuje :) | |||
~da4vid 11 lat temu | i dam taki przyklad ok opisuje ze zmienialem samochod dosiadalem sie do innego kierowcy ale nie mialem jeszcze calej zrobionej 9 tki co widnieje na wydruku jednak nie ruszylismy z miejsca tylko czekalismy te pol godziny jeszcze do pelnej 9 tki. czy aby to wystarczy czy np jakbym sie poddal kontroli inspekcji to dostalbym od nich jakies orzeczenie uznanania to jako nie wykroczenie co by bylo taka podkladka dla innych inspektorow rowniez tych obcokrajowcow? | |||
Yva[R]
11 lat temu | ze zmienialem samochod dosiadalem sie do innego kierowcy ale nie mialem jeszcze calej zrobionej 9 tki co widnieje na wydruku jednak nie ruszylismy z miejsca tylko czekalismy te pol godziny jeszcze do pelnej 9 tki. podstawowy błąd. Wg inspektora wykonywałeś inną pracę. Przesiadanie się z auta do auta to nie jest pakowanie się na wyjazd na Karaiby już w czasie urlopu. | |||
~da4vid 11 lat temu | czy poprostu uznali by mi to ale no nie mam takiego orzeczenia ze jednak to inni uznali ze to nie jest wykroczenie i np na wegrzech inspektory mnie zawina i mi przywala mandat. Bo tak z opisanym wydrukiem jezdzic po tylu krajach i trafic na kontrole potem to jest jednym slowem ruletka | |||
~da4vid 11 lat temu | no to jednym slowem mega lipa pozostaje mi po prostu podjechac z karta do itd zeby ja zczytali i dali mi mandat albo czekac 28 dni i nic nie zarobic | |||
Yva[R]
11 lat temu | nie bedzie ruletki jeśli bedzie wpis wiarygodny... i mający coś wspólnego z bezpieczeństwem twoim i ładunku. Bo przecież o to chodzi a art 12 prawda? Rozporządzenie 561/2006 dopuściło w art. 12 możliwość odstępstwa od najczęściej przekraczanych a zarazem najbardziej karonośnych norm. Artykuł 12 stanowi swoisty WYJĄTEK w przepisach Rozporządzenia, ale jako jedyny może być stosowany wprost i bezpośrednio przez kierowcę. Zastosowanie pozostałych wyjątków uzależniono od woli Państwa Członkowskiego. W myśl ww art. 12: „ Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego miejsca postoju, kierowca może odstąpić od przepisów art. 6– 9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku. Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego, albo na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca pozwalającego na postój. ” Prawidłowe zastosowanie powyższego przepisu niejednokrotnie pozwala na uniknięcie kary i dotarcie do pożądanego miejsca postoju. Ważne, aby każdy zarządzający czasem pracy i jazdy kierowcy wiedział : - w jakich sytuacjach można powołać się na art. 12 Rozp. 561/2006 - jak powinny wyglądać przykładowe ręczne wpisy kierowców - do jakich zdarzeń nie można zastosować ww przepisu - jakie najczęściej błędy popełniają kierowcy Po pierwsze musimy wyjaśnić od jakich norm art 12 dopuszcza odstępstwa - „ kierowca może odstąpić od przepisów art. 6– 9”. W art 6-9 zawarto normy dotyczące: - dziennego, tygodniowego i łącznego w kolejnych dwóch tygodniach czasu prowadzenia pojazdu - przerwy (45 minutowej) ciągłej i dzielonej - dziennego i tygodniowego odpoczynku. W związku z powyższym kierowca ma prawo powołać się na art. 12 w momencie przekroczenia czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy ponad 4, 5 h lub przekroczenia ponad 9 godzin dziennego czasu prowadzenia pojazdu. Podobnie jeśli kierowca jest zmuszony skrócić bądź przerwać swój dzienny lub tygodniowy odpoczynek. Po drugie istotne jest w jakich okolicznościach można zastosować art 12 Rozp 561/2006? Warun kiem jest aby przekroczenie opisane art. 12 nie zagrażało bezpieczeństwu drogowemu. Trudno za bezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu drogowego uznać np. wydłużenie czasu jazdy kierowcy o kolejne 4 – 5 godzin lub skrócenie odpoczynku dziennego np. o połowę. Ponadto odstąpienie od norm czasu jazdy, przerw i odpoczynków ma mieć na celu osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego miejsca postoju. Jak prawidłowo opisać rewers wykresówki lub wydruk z tachografu cyfrowego? Wpis anie przez kierowcę „ art. 12 Rozporządzenia 561/2006 przekroczenie czasu pracy, zjazd na parking” - nie spełnia wymogów ww art. Od kierowców należy wymagać aby opis na rewersie wykresówki był pełny i wskazywał wiarygodne informacje, tj. : a) naruszenie powstało w celu dotarcia do odpowiedniego miejsca postoju, b) naruszenie powstało dla zabezpieczenia mienia, pojazdu lub osób, c) naruszenie powstało z przyczyny... np. : korek drogowy, lub złych warunków drogowych, lub braku miejsca na parkingu, wypadek drogowy, nieoczekiwany objazdu. Kierowca zawsze musi podać przyczynę powstania naruszenia. Przykładowe poprawne wpisy: „ Art. 12/561/2006 Dla zapewnienia bezpieczeństwa... (ładunku / pojazdu / osób ) w celu dotarcia do... (bezpiecznego parkingu / bazy pojazdów / odpowiedniego miejsca postoju - w miejscowości... ) wydłużam czas jazdy lub skracam przerwę / odpoczynek lub przesuwam odpoczynek poza 24 godziny / poza 30 godzin (jeśli jest obsada wieloosobowa) z powodu braku miejsc na parkingu / objazdu na drodze... , / złych warunków pogodowych. Podpis kierowcy... ” Ze względów organizacyjnych na parkingach zwłaszcza strzeżonych lub na parkingach przy terminalach promowych często zachodzi konieczność przestawienia pojazdu lub przejechanie na parking sąsiedni w trakcie przerwy lub odpoczynku. Nie jest to okoliczność, którą kierowca mógł przewidzieć, ale na polecenie służb dozorujących parking musi pojazd przestawić. Wówczas opis art. 12 przyjmuje nieco inne brzmienie. A na dowód zaistniałych okoliczności kierowca może zażądać pieczątki i parafki z punktu obsługi parkingu. „ Art. 12/561/2006 Dla zapewnienia bezpieczeństwa... (ładunku / pojazdu / osób ) skracam lub przerywam przerwę / odpoczynek lub przesuwam odpoczynek poza 24 godziny / poza 30 godzin (jeśli jest obsada wieloosobowa) z powodu konieczności przestawienia pojazdu na parkingu / przejechania na parking sąsiadujący na polecenie służb parkingowych / celnych / innych Podpis kierowcy... ” Powyższe wpisy kierowca powinien dokonać jeśli to możliwe w momencie zaistnienia przekroczenia, tak aby kontynuując np. wydłużoną jazdę w razie kontroli móc okazać wykresówkę lub wydruk z powołaniem podstawy prawnej. Jeśli przekroczenie ma miejsce na autostradzie, gdzie nie można się zatrzymać w celu sporządzenia opisu – należy dokonać opisu w najbliższym z możliwych miejsc pozwalających na postój. Najczęstszymi błędami jakie kierowcy popełniają stosując art 12 / 561/2006 to: - brak podpisu kierowcy - powoływanie się na terminowy rozładunek / załadunek - zjazd na pauzę weekendową - transport ładunku celem utrzymania ciągłości produkcji - w przewozie osób – powoływanie się na terminy otwarcia obiektów muzealnych lub rekreacyjnych. Powyższe powody w razie kontroli mogą zostać uznane za nieprawidłowe, co skutkować będzie karą. Na zakończenie podkreślamy, że komentowany przepis nie zawiera ograniczenia czasowego w stosowaniu. Jednakże pewna logika i racjonalne podejście jest wskazane. Poniżej prezentujemy Państwu wytyczne Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w tym zakresie. W przypadku wątpliwości co do metody zastosowania art. 12 Rozp. 561/2006 – polecamy kontakt z nami. | |||
~luz bluz 11 lat temu | Y-zaraz zalorz ci watek jakim jestes policjantem | |||
~da4vid 11 lat temu | ale przeciez odpoczynek 9 godziny nie zoobowiazuje mnie do tego ze musze go wykonywac po za samochodem | |||
Yva[R]
11 lat temu | tutaj masz więcej : poczytaj, przemyśl, napisz coś sensownego... ja na tacy gotowego wpisu ci nie dam... byś troszkę sam pomyślał. ://www. arena561. pl/documents/44. html | |||
Yva[R]
11 lat temu | da4vid (2014-02-14 23:12:40) ale przeciez odpoczynek 9 godziny nie zoobowiazuje mnie do tego ze musze go wykonywac po za samochodem oc zywiście, tylko też nie pozwalają przepisy na wykonywanie czynności związanych z pracą. | |||
Yva[R]
11 lat temu | luz bluz idź poszczekać gdzie indziej. Wyręczam cię w udzielaniu rad dla kolegi... bo ty jak zwykle na szczekaniu pozostałeś. | |||
~da4vid 11 lat temu | tylko ze ja nie wykonalem zadnej pracy po prostu tacho jest takie ze jak sie wsadzi karte do drugiego slotu to odrazu przelancza na tryb gotowosci. stalismy w miejscu bo jemu pauza leciala caly czas | |||
Yva[R]
11 lat temu | da4vid wkładanie karty do tacho to już są czynności związane z przygotowaniem się do jazdy. Czyli typowa już obsługa. Jesteś młody i takie wnioski jestem w stanie zrozumieć ale inspektor już nie bedzie taki wyrozumiały. Przeczytaj co ci wkleiłam i jak troszkę pomyślisz to coś znajdziesz dla siebie, nawet jeśli coś trzeba przerobić. | |||
~luz bluz 11 lat temu | nie wpitalaj sie do nie zalogowanych, i nie szukaj tu domu, bo dla cafejek to nie ma !!!, a jak cie z tamtad wy*dzili to po co moncisz???, tak ze spadaj!!! | |||
~da4vid 11 lat temu | - powoływanie się na terminowy rozładunek / załadunek - transport ładunku celem utrzymania ciągłości produkcji no ja do tych dwoch moglbym sie odwolac dlaczego nie moglem jeszcze raz ponowic 9tki ale to jest ewidentny blad w tym co mi wkleiles na forum | |||
Yva[R]
11 lat temu | wiesz w czym jest problem... ty naprawdę nie wiesz nic o tej robocie ani też o kontrolach a już o znajomości przepisów dotyczących kierowców to już nie wspomnę. Dobrej nocy Ci życzę i byś nigdy nie trafił na upierdliwego inspektora... albo byś nigdy już nie miał "przegięć " Sama nie wiem skąd ja mam dzisiaj taką cierpliwość do tłumaczenia Ci rzeczy oczywistych ! | |||
~kieroFca bombowca 11 lat temu | e, culi-ki, po co sie wkur/wiata? ? luz bluz | |||
Yva[R]
11 lat temu | luz bluz napij się melisy może pomoże chociaż w tym stanie delirium to chyba już jest za póżno ! | |||
~luz bluz 11 lat temu | bo kr*yni i tylko winowajcy sie tlomacza!!! | |||
~kieroFca bombowca 11 lat temu | albo dopelherz | |||
~luz bluz 11 lat temu | dziekujemy panstwu temat umiera smiercia naturalna-przez administratora. | |||
~da4vid 11 lat temu | yfra no dzieki za rady ale taka opisowka mialaby sens gdybym po wlozeniu karty zaczal prace a nie wbil lozko na te brakujace 30 min | |||
~rob 11 lat temu | da4vid... masz napisane jak na dloni nawet to co zostalo wpisane z ustawy :) jednak jeśli nie zrobiles wydruku z tacho tuz po wpadce to wątpię czy jesli teraz zrobisz wydruk to zostanie on uznany :p swoją drogą skoro smigasz w podwojnej, dziwne ze kolega nic nie podpowiedział :) | |||
barracuda
11 lat temu | rob, to samo pisałem i też mi się to wydaje dziwne. Ale mogło tak być, że dopiero po zgraniu karty powiedzieli mu o błędach. | |||
~rob 11 lat temu | Jak dla mnie pozamiatane. Opisy robi sie tuz po wykroczeniu a nie po jakims tam czasie. Kolejna sprawa, ktos wyzej napisal o mandacie 600zl. Wg taryfikatora moze byc duzo wiecej. Po pierwsze brak pauzy, a p drugie kazda godzina kierowania/dyspozycj i takze kosztuje :p Kolego da4vid kolejna sprawa, w dzisiejszych czasach kierowca oprocz umiejetnosci kierowania pojazdem, jest dla siebie radca prawnym, ksiegowa i sekretarka. Znajomosc przepisow, rozporzadzen jest bezwzlgedna! Miejmy nadzieje ze zaistniala sytuacja skonczy sie tylko na strachu :-) | |||
~z. 11 lat temu | opisz dobrze wydruk to zabulisz 100zł za błąd selektora i zapomnisz o sprawie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.