Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Nacisk na osie samego ciągnika

ID: 120004


Drodzy Forumowicze,
przymierzam się do pisania pracy magisterskiej na temat wpływu wzajemnych odległości osi oraz sprzęgów na stateczność ruchu zespołu pojazdów po łuku, szczególnie podczas hamowania -symulacji zostaną poddane modele o różnych rozstawach osi oraz różnych punktach mocowania sprzęgów oraz dyszli (w przypadku przyczep) poruszające się z różnymi prędkościami, po łuku o różnych promieniach ale zawsze o DMC 40t oraz przy maksymalnym możliwym opóźnieniu wywołanym hamowaniem awaryjnym. Oczywiście zostanie tam uwzględniona funkcjonalność systemu EBS wraz z systemem stabilizacji toru jazdy, zapobiegającym efektowi "scyzoryka". Mam pewną koncepcję uzupełnienia tego systemu o dodatkowy układ ale chciałbym zbadać zasadność jej stosowania oraz wpływ na zachowanie się pojazdu w ruchu.
Mam do Was prośbę o udzielenie następujących informacji, których nigdzie nie mogę znaleźć:
1. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t bez naczepy (Scania, DAF95 lub 105, MAN TGA) -jakiegokolwiek.
2. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t z pustą naczepą typu "firanka".
3. Jaki jest nacisk na każdą z trzech osi naczepy typu "firanka" na pusto -może być również informacja jaki jest nacisk na każdą z dwóch lub na jedną, z uwagi na to, że na pusto oś pierwsza oraz czasem trzecia mogą się podnosić.
4. Jaki jest nacisk na pierwszą oraz drugą oś ciągnika a także na trzy kolejne osie naczepy przy równomiernym rozkładzie ładunku na całej powierzchni.
Te informacje posłużą mi do sprawdzenia założeń odnośnie położenia środka ciężkości wzdłuż osi symetrii ciągnika oraz naczepy a także ułatwią dalsze obliczenia.
Jeżeli ktoś z Was dysponuje jakimiś danymi producentów pojazdów itp., będę bardzo wdzięczny za ich podesłanie na maila (e_mail 2@op. pl) -bez spacji. Ponad dwa i pół roku temu sam jeździłem i wtedy mogłem to sprawdzić na żywo ale teraz zajmuję się czymś innym i nie mam bezpośredniego kontaktu z tego typu pojazdami.

~Studenciak
*.icpnet.pl

Posty (5)

~Zakręcony
Wydaje mi się, że dane na temat obciążenia osi nie załadowanego pojazdu (naczepy) są podane w informacjach producenta. Jeśli chodzi o inne wartości to wystarczy wykorzystać wiadomości ze szkoły takie jak matematyka, fizyka, mechanika itp. Z pewnością wiesz jak zachowują się stateczne masy skoro zabierasz się za ruch.
~New
Zakrecony... masz tacje, bo producent wie jaka bedziesz ciagnal naczepe... Brawo Ty!!!

1

~Zakręcony
Taa... naczepa zapewne nie ma producenta i stąd Twój wywód.
Może powinieneś napisać: masz rację, bo producent wie jaki ciągnik będzie ciągnął naczepę?
Jeśli chodzi o temat, to wszelakie dane producentów ciągników jak i naczep można łatwo znaleźć u źródła pochodzenia.
Ponadto uważam, że już samo przesunięcie siodła ma duży wpływ na zachowania masy zarówno podczas postoju jak i ruchu.
Pozdrawiam.
~stacyjka
studencik, TU SZUKASZ TAKICH INFO skąd kiero ma o tym wiedzieć, kierowca ma wagi ze sobą i co chwila sprawdza jaie są naciski i zależności? to forum służy do kłótni między Łysym a innymi, tu raczej nie uzyskasz informacji potrzebnych do twojej pracy, a jak uzyskasz to raczej głupoty
~Kiero
Na pusto
1- okolo 6 t
2- okolo 2, 5t
3- podwieszona
4- okolo3t
5- okolo 3t

Z ladunkiem
1- okolo 7t
2- okolo 10 t
3, 4, 5 - okolo 8t

Wartosci przyblizone dla zestawu scania plus naczepa firanka przy ladunku okolo 24, 5 t
Opony 70
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.15.17.212

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels