ID: 120004
Nacisk na osie samego ciągnika
ID: 120004
ID: 120004
Drodzy Forumowicze,
przymierzam się do pisania pracy magisterskiej na temat wpływu wzajemnych odległości osi oraz sprzęgów na stateczność ruchu zespołu pojazdów po łuku, szczególnie podczas hamowania -symulacji zostaną poddane modele o różnych rozstawach osi oraz różnych punktach mocowania sprzęgów oraz dyszli (w przypadku przyczep) poruszające się z różnymi prędkościami, po łuku o różnych promieniach ale zawsze o DMC 40t oraz przy maksymalnym możliwym opóźnieniu wywołanym hamowaniem awaryjnym. Oczywiście zostanie tam uwzględniona funkcjonalność systemu EBS wraz z systemem stabilizacji toru jazdy, zapobiegającym efektowi "scyzoryka". Mam pewną koncepcję uzupełnienia tego systemu o dodatkowy układ ale chciałbym zbadać zasadność jej stosowania oraz wpływ na zachowanie się pojazdu w ruchu.
Mam do Was prośbę o udzielenie następujących informacji, których nigdzie nie mogę znaleźć:
1. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t bez naczepy (Scania, DAF95 lub 105, MAN TGA) -jakiegokolwiek.
2. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t z pustą naczepą typu "firanka".
3. Jaki jest nacisk na każdą z trzech osi naczepy typu "firanka" na pusto -może być również informacja jaki jest nacisk na każdą z dwóch lub na jedną, z uwagi na to, że na pusto oś pierwsza oraz czasem trzecia mogą się podnosić.
4. Jaki jest nacisk na pierwszą oraz drugą oś ciągnika a także na trzy kolejne osie naczepy przy równomiernym rozkładzie ładunku na całej powierzchni.
Te informacje posłużą mi do sprawdzenia założeń odnośnie położenia środka ciężkości wzdłuż osi symetrii ciągnika oraz naczepy a także ułatwią dalsze obliczenia.
Jeżeli ktoś z Was dysponuje jakimiś danymi producentów pojazdów itp., będę bardzo wdzięczny za ich podesłanie na maila (e_mail 2@op. pl) -bez spacji. Ponad dwa i pół roku temu sam jeździłem i wtedy mogłem to sprawdzić na żywo ale teraz zajmuję się czymś innym i nie mam bezpośredniego kontaktu z tego typu pojazdami.
Drodzy Forumowicze,
przymierzam się do pisania pracy magisterskiej na temat wpływu wzajemnych odległości osi oraz sprzęgów na stateczność ruchu zespołu pojazdów po łuku, szczególnie podczas hamowania -symulacji zostaną poddane modele o różnych rozstawach osi oraz różnych punktach mocowania sprzęgów oraz dyszli (w przypadku przyczep) poruszające się z różnymi prędkościami, po łuku o różnych promieniach ale zawsze o DMC 40t oraz przy maksymalnym możliwym opóźnieniu wywołanym hamowaniem awaryjnym. Oczywiście zostanie tam uwzględniona funkcjonalność systemu EBS wraz z systemem stabilizacji toru jazdy, zapobiegającym efektowi "scyzoryka". Mam pewną koncepcję uzupełnienia tego systemu o dodatkowy układ ale chciałbym zbadać zasadność jej stosowania oraz wpływ na zachowanie się pojazdu w ruchu.
Mam do Was prośbę o udzielenie następujących informacji, których nigdzie nie mogę znaleźć:
1. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t bez naczepy (Scania, DAF95 lub 105, MAN TGA) -jakiegokolwiek.
2. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t z pustą naczepą typu "firanka".
3. Jaki jest nacisk na każdą z trzech osi naczepy typu "firanka" na pusto -może być również informacja jaki jest nacisk na każdą z dwóch lub na jedną, z uwagi na to, że na pusto oś pierwsza oraz czasem trzecia mogą się podnosić.
4. Jaki jest nacisk na pierwszą oraz drugą oś ciągnika a także na trzy kolejne osie naczepy przy równomiernym rozkładzie ładunku na całej powierzchni.
Te informacje posłużą mi do sprawdzenia założeń odnośnie położenia środka ciężkości wzdłuż osi symetrii ciągnika oraz naczepy a także ułatwią dalsze obliczenia.
Jeżeli ktoś z Was dysponuje jakimiś danymi producentów pojazdów itp., będę bardzo wdzięczny za ich podesłanie na maila (e_mail 2@op. pl) -bez spacji. Ponad dwa i pół roku temu sam jeździłem i wtedy mogłem to sprawdzić na żywo ale teraz zajmuję się czymś innym i nie mam bezpośredniego kontaktu z tego typu pojazdami.
~Studenciak*.icpnet.pl
*.icpnet.pl
Posty (5)
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.