ID: 120004
Nacisk na osie samego ciągnika
ID: 120004
ID: 120004
Drodzy Forumowicze,
przymierzam się do pisania pracy magisterskiej na temat wpływu wzajemnych odległości osi oraz sprzęgów na stateczność ruchu zespołu pojazdów po łuku, szczególnie podczas hamowania -symulacji zostaną poddane modele o różnych rozstawach osi oraz różnych punktach mocowania sprzęgów oraz dyszli (w przypadku przyczep) poruszające się z różnymi prędkościami, po łuku o różnych promieniach ale zawsze o DMC 40t oraz przy maksymalnym możliwym opóźnieniu wywołanym hamowaniem awaryjnym. Oczywiście zostanie tam uwzględniona funkcjonalność systemu EBS wraz z systemem stabilizacji toru jazdy, zapobiegającym efektowi "scyzoryka". Mam pewną koncepcję uzupełnienia tego systemu o dodatkowy układ ale chciałbym zbadać zasadność jej stosowania oraz wpływ na zachowanie się pojazdu w ruchu.
Mam do Was prośbę o udzielenie następujących informacji, których nigdzie nie mogę znaleźć:
1. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t bez naczepy (Scania, DAF95 lub 105, MAN TGA) -jakiegokolwiek.
2. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t z pustą naczepą typu "firanka".
3. Jaki jest nacisk na każdą z trzech osi naczepy typu "firanka" na pusto -może być również informacja jaki jest nacisk na każdą z dwóch lub na jedną, z uwagi na to, że na pusto oś pierwsza oraz czasem trzecia mogą się podnosić.
4. Jaki jest nacisk na pierwszą oraz drugą oś ciągnika a także na trzy kolejne osie naczepy przy równomiernym rozkładzie ładunku na całej powierzchni.
Te informacje posłużą mi do sprawdzenia założeń odnośnie położenia środka ciężkości wzdłuż osi symetrii ciągnika oraz naczepy a także ułatwią dalsze obliczenia.
Jeżeli ktoś z Was dysponuje jakimiś danymi producentów pojazdów itp., będę bardzo wdzięczny za ich podesłanie na maila (e_mail 2@op. pl) -bez spacji. Ponad dwa i pół roku temu sam jeździłem i wtedy mogłem to sprawdzić na żywo ale teraz zajmuję się czymś innym i nie mam bezpośredniego kontaktu z tego typu pojazdami.
Drodzy Forumowicze,
przymierzam się do pisania pracy magisterskiej na temat wpływu wzajemnych odległości osi oraz sprzęgów na stateczność ruchu zespołu pojazdów po łuku, szczególnie podczas hamowania -symulacji zostaną poddane modele o różnych rozstawach osi oraz różnych punktach mocowania sprzęgów oraz dyszli (w przypadku przyczep) poruszające się z różnymi prędkościami, po łuku o różnych promieniach ale zawsze o DMC 40t oraz przy maksymalnym możliwym opóźnieniu wywołanym hamowaniem awaryjnym. Oczywiście zostanie tam uwzględniona funkcjonalność systemu EBS wraz z systemem stabilizacji toru jazdy, zapobiegającym efektowi "scyzoryka". Mam pewną koncepcję uzupełnienia tego systemu o dodatkowy układ ale chciałbym zbadać zasadność jej stosowania oraz wpływ na zachowanie się pojazdu w ruchu.
Mam do Was prośbę o udzielenie następujących informacji, których nigdzie nie mogę znaleźć:
1. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t bez naczepy (Scania, DAF95 lub 105, MAN TGA) -jakiegokolwiek.
2. Jaki jest nacisk na oś przednią oraz tylną przeciętnego dwuosiowego ciągnika siodłowego o DMC 40t z pustą naczepą typu "firanka".
3. Jaki jest nacisk na każdą z trzech osi naczepy typu "firanka" na pusto -może być również informacja jaki jest nacisk na każdą z dwóch lub na jedną, z uwagi na to, że na pusto oś pierwsza oraz czasem trzecia mogą się podnosić.
4. Jaki jest nacisk na pierwszą oraz drugą oś ciągnika a także na trzy kolejne osie naczepy przy równomiernym rozkładzie ładunku na całej powierzchni.
Te informacje posłużą mi do sprawdzenia założeń odnośnie położenia środka ciężkości wzdłuż osi symetrii ciągnika oraz naczepy a także ułatwią dalsze obliczenia.
Jeżeli ktoś z Was dysponuje jakimiś danymi producentów pojazdów itp., będę bardzo wdzięczny za ich podesłanie na maila (e_mail 2@op. pl) -bez spacji. Ponad dwa i pół roku temu sam jeździłem i wtedy mogłem to sprawdzić na żywo ale teraz zajmuję się czymś innym i nie mam bezpośredniego kontaktu z tego typu pojazdami.
~Studenciak*.icpnet.pl
*.icpnet.pl
Posty (5)
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz