Opracowujemy technologię, która może skompensować ludzkie słabości - zwłaszcza tam, gdzie liczą się sekundy i centymetry. Naszym obowiązkiem jest ochrona osób wrażliwych w ruchu drogowym wyjaśnia dr Rainer Müller, Head of Product Engineering w Mercedes-Benz Trucks.Inteligentne systemy wspomagania, które reagują na niebezpieczeństwa w czasie rzeczywistym - zanim kierowca je zauważy.
🚩 Ruszanie w możliwie najbezpieczniejszy sposób: system Frontguard Assist potrafi wykryć, co znajduje się przed pojazdem ciężarowym
Frontguard Assist monitoruje za pomocą radaru i kamery obszar bezpośrednio przed pojazdem, który pomimo lusterek i systemów kamer jest trudno widoczny dla kierowcy. System rozpoznaje pieszych lub rowerzystów, którzy przebywają na przystankach autobusów lub przejściach dla pieszych. W przypadku niebezpieczeństwa kolizji emitowane jest ostrzeżenie optyczne i akustyczne.🚩 Bezpieczne skręcanie: Active Sideguard Assist 2 może chronić podczas skręcania w prawo i zmiany pasa ruchu
Active Sideguard Assist 2 może wykrywać innych uczestników ruchu po obu stronach pojazdu podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu. Oprócz znanej funkcji ostrzegania system może również aktywnie ingerować w proces hamowania w przypadku krytycznego niebezpieczeństwa, aby zapobiec kolizji - na przykład z rowerzystą na ścieżce rowerowej obok pojazdu.🚩 Wczesna reakcja: Active Brake Assist 6 może rozpoznawać pieszych
Active Brake Assist (ABA) jest teraz dostępny w szóstej generacji. Nowoczesny asystent hamowania awaryjnego może teraz przy prędkościach do 60 km/h wykonywać również automatyczne, pełne hamowanie przed uczestnikami ruchu poprzecznego, nadjeżdżającymi z naprzeciwka lub poruszającymi się po tym samym torze - znaczna korzyść dla bezpieczeństwa w gęstym ruchu miejskim.🚩 Technologia jako wkład w Vision Zero
Dzięki tym systemom wspomagania Daimler Truck aktywnie przyczynia się do Vision Zero - celu całkowitego unikania wypadków ze skutkiem śmiertelnym z udziałem samochodów ciężarowych. Firma stosuje całościowe podejście do bezpieczeństwa: od własnych badań nad wypadkami po przewidujące systemy wspomagania i kwalifikacje kierowców.🚩 W produkcji seryjnej - już dziś rzeczywistość
Wszystkie wyżej wymienione systemy wspomagania są już dostępne w aktualnych typoszeregach pojazdów Mercedes-Benz Trucks - między innymi Mercedes-Benz Actros, eActros 600 i Arocs.Celem wszystkich systemów wspomagających kierowcę Mercedes-Benz Trucks jest zapewnienie możliwie najlepszego wsparcia w prowadzeniu pojazdu w granicach możliwości systemu. Jednak zgodnie z prawem kierowcy pozostają w pełni odpowiedzialni za bezpieczną eksploatację pojazdu przez cały czas.
Źródło: Daimler