Nowoczesne materiały dla większej niezawodności
Przewód chłodzenia stworzony przez Continental wykonany jest z gumy syntetycznej o specjalnej mieszance materiałowej, która minimalizuje wypłukiwanie jonów. W rezultacie ograniczony zostaje ich przepływ do obwodu chłodzenia, co chroni kluczowe podzespoły napędu wodorowego, takie jak membrana wymiany protonów (PEM). Dzięki temu zwiększa się trwałość systemu, a ryzyko zwarć i prądów upływowych zostaje znacząco zredukowane. Podstawą tej innowacji jest wykorzystanie kauczuku etylenowo-propylenowo-dienowego (EPDM), który charakteryzuje się wysoką odpornością na wypłukiwanie jonów. To kluczowy element w technologii wodorowej, ponieważ atomy wodoru są wyjątkowo lekkie i lotne, co sprawia, że konwencjonalne przewody nie stanowią wystarczającej bariery.Wyższa szczelność, większa wydajność
Continental opracował również przewód wyposażony w warstwę termoplastyczną, która skutecznie zapobiega uwalnianiu atomów wodoru. Dzięki temu możliwe jest ograniczenie strat paliwa i zwiększenie zasięgu pojazdów z napędem wodorowym. Ponadto przewód minimalizuje ryzyko powstawania łatwopalnej mieszanki wodoru z powietrzem, co zwiększa bezpieczeństwo eksploatacji. Kluczowym wyzwaniem dla inżynierów Continentala było połączenie wysokiej szczelności przewodu z jego elastycznością. Opracowane rozwiązanie spełnia oba wymagania, zapewniając optymalne warunki pracy dla układów napędowych pojazdów użytkowych.Nowa technologia została opracowana w ramach jednostki Original Equipment Solutions (OESL) należącej do sektora ContiTech. Jej celem jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla branży pojazdów użytkowych, a w szczególności rozwój systemów napędowych zasilanych wodorem. W związku z dynamicznymi zmianami w sektorze transportowym, jednostka ta zyskuje coraz większą niezależność, aby skuteczniej wspierać producentów w wdrażaniu nowoczesnych technologii.
Źródło: Continental