Utrzymanie przez kolejny rok statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych to dla nas duża satysfakcja. Wypracowana pozycja podkreśla nasze zaangażowanie w dostarczanie odpowiednich środków smarnych i płynów zarówno odbiorcom komercyjnym i przemysłowym, jak i indywidualnym. Wyróżnienie jest efektem oferowania innowacyjnych, najwyższej jakości produktów, które spełniają potrzeby naszych klientów na całym świecie. Naszą strategię opieramy na niezawodności naszych środków smarnych oraz ich dopasowaniu do najbardziej wymagających warunków eksploatacyjnych. Jednocześnie jesteśmy dumni, że marka Shell, związani z nią ludzie oraz opracowywane przez nas technologie napędzają światowy postęp. Nieustannie dążymy do doskonałości, a raport Kline stanowi potwierdzenie naszych starań powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.Utrzymanie przez Shell pozycji lidera i przewagi nad konkurencją było możliwe dzięki rozwijaniu środków smarnych premium, takich jak oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje silnikowe do samochodów ciężarowych i dostawczych Shell Rimula, a także przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus. Na wielu najważniejszych rynkach produkty tych marek są najpopularniejszymi środkami smarnymi. Ponadto producent dostarcza bardziej zrównoważone rozwiązania, a oferowane przez firmę produkty i usługi dotyczące środków smarnych odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu celu koncernu jakim jest uzyskanie zerowej emisji netto do 2050 roku. Postępy w realizacji tego wyzwania są możliwe m.in. dzięki redukcji emisji dwutlenku węgla z własnej działalności, wspieranie klientów w obniżaniu ich śladu węglowego oraz zmniejszanie ilości odpadów. Składają się na to rozwój zrównoważonych opakowań, wdrażanie rozwiązań gospodarki cyrkularnej, a także rozszerzana gama produktów biodegradowalnych. Najbardziej zaawansowane technologicznie środki smarne Shell o niskiej lepkości mogą zwiększyć oszczędność paliwa o 3%, a w zastosowaniach przemysłowych poprawić efektywność energetyczną o 4%.
Według najnowszego raportu Kline & Company, Shell utrzymał pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Sprzedaż koncernu w 2023 roku w poszczególnych segmentach kształtowała się następująco: 36% - produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% - produkty przemysłowe i 31% - środki smarne do pojazdów użytkowych.
Źródło: Shell