Ciężarówki klasy średniej z serii CITYPOWER zostały po raz pierwszy zaprezentowane na targach IAA Transportation w Hanowerze. Model CITYPOWER 1633, dostępny z napędem akumulatorowym lub ogniwami paliwowymi jest wyposażony w kabinę Classic Space ATEGO firmy Daimler Truck. Pojazd o dmc wynoszącej 16 t i szerokości 2,30 m cechuje się dobrą zwrotnością i zapewnia doskonałą widoczność dla kierowcy. Samochód jest dostępny w dwóch rozstawach osi: 4760 mm i 5360 mm.
Producent świadomie stawia na dwa warianty napędu ponieważ takie rozwiązanie umożliwia uwzględnienie indywidualnych potrzeb użytkowników. W zależności od zastosowania, czasu pracy, wielkości floty i lokalnych warunków infrastrukturalnych, wybór technologii układu napędowego umożliwia ekonomiczną realizację koncepcji zielonej logistyki zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta. Seria CITYPOWER będzie dostępna pod koniec 2025 roku.
Dzięki akumulatorowi o pojemności 280 kWh, który zasila wydajny układ napędowy, CITYPOWER BEV może przejechać do 300 km w typowym ruchu miejskim lub regionalnym. Z takim osiągami, pojazd dysponuje wystarczającym potencjałem, aby znacząco zmniejszyć całkowity koszt posiadania. Natomiast CITYPOWER FCEV nadaje się do transportu między centrami dystrybucji na dłuższych trasach dzięki zasięgowi do 600 km. Pojazd jest wyposażony w specjalnie opracowane zbiorniki wodoru, zgodne z najnowszym standardem homologacyjnym, które mieszczą 32 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów. Ta wersja ma ładowność 9,4 t.
Oba warianty CITYPOWERS napędza elektryczny silnik synchroniczny zapewniający ciągłą moc 248 kW, oraz moc szczytową do 368 kW. Silnik połączony jest z automatyczną, trzybiegową manualną skrzynię biegów, która zapewnia łatwość pokonywania wzniesień i maksymalną wydajność. Dodatkową zaletą układu napędowego jest zdolność odzyskiwania dużej ilości energii podczas hamowania poprzez rekuperację.
CITYPOWER oferuje porównywalną różnorodność zabudów i osprzętu, jak jego konwencjonalny odpowiednik. Wysokość ramy, prześwity i dostępność zostały zaprojektowane w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić pracę producentom nadwozi, ograniczając konieczność zmian do minimum. Długość pojazdu w przypadku poszczególnych nadwozi (np. skrzyń suchych i chłodni) pozostaje niezmieniona, ponieważ zarówno akumulatory, jak i zbiorniki wodoru są umieszczone w ramie pojazdu.
Źródło: ENGINIUS
Utworzona: 2024-10-03