Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nowe rozwiązania, w tym Recycle Master Slider i naczepa kurtynowa Curtain Master Mega

Utworzona: 2024-09-17


Podczas targów IAA Transportation odwiedzający mogą zobaczyć m.in. przyczepę hakową Recycle Master Slider, nową wersję naczepy wywrotki Scrap Master, naczepę kurtynową Curtain Master Mega ro-ro czy zapoznać się z produktami i rozwiązaniami marek Langendorf i Aberg.

Patrząc od 2014 roku, kiedy to Wielton był po raz pierwszy obecny na IAA, wiele się zmieniło. W ciągu 10 lat staliśmy się międzynarodową Grupą składającą się z marek: Wielton, Fruehauf, Lawrence David, Langendorf, Viberti, Guillén oraz Aberg - dostępnych na wszystkich rynkach Europy. Nasze działania są silnie nastawione na personalizację i dostosowanie produktów do potrzeb klientów, a dalszy rozwój Grupy kontynuujemy w oparciu o nową strategię na lata 2023-2027. Na tegorocznych targach IAA prezentujemy produkty Wielton i Langendorf, rozwiązania telematyczne Aberg Connect oraz ofertę usług serwisowych Aberg Service powiedział Paweł Szataniak, prezes zarządu Grupy Wielton.

Wielton

Polski producent prezentuje na targach nie tylko nowości, a także swoje flagowe produkty i rozwiązania. W szerokim portfolio marki znajdują się wysokiej jakości produkty z wieloma opcjami konfiguracji, a tym, co wyróżnia producenta na tle konkurencji, jest otwartość do tworzenia spersonalizowanych rozwiązań, w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. W procesie opracowywania nowych rozwiązań szczególną uwagę przykłada do funkcjonalności, wytrzymałości, bezpieczeństwa użytkowania oraz ograniczania negatywnego wpływu transportu na środowisko.

Jednym z pojazdów marki Wielton, który można zobaczyć na stoisku wewnętrznym nr E01 w hali 27, jest naczepa kurtynowa Curtain Master MEGA wyposażona w pakiet ro-ro (roll-on/roll-off). To naczepa przeznaczona do transportu promem dzięki podniesionej belce zderzaka oraz wprowadzeniu dodatkowych elementów zabezpieczających zderzak przed uszkodzeniami. Właściwe zabezpieczenie pojazdu podczas przeprawy statkiem gwarantuje 10 uchwytów promowych, gdzie standard przewiduje 8 sztuk. Zaopatrzenie płyty podsiodłowej w dodatkową blachę ślizgową zabezpiecza i wzmacnia podwozie pojazdu, a przy tym umożliwia załadunek naczepy również na wagony kolejowe za pomocą systemu Modalohr. Specjalna podłoga ze sklejki o podniesionym współczynniku tarcia ułatwia zabezpieczenie ładunku i skraca czas załadunku. W ładowni zastosowano również system podwieszanych pasów Hestal Cargo Master.

Przyczepa hakowa Recycle Master M3 Slider przeznaczona jest do transportu kontenerów rolkowych o długości od 5 m do 7,2 m, zgodnie z normą DIN 30722. Rama pojazdu została wykonana z wysokogatunkowej, lekkiej i wytrzymałej stali S700. W celu odzwierciedlenia ruchu urządzenia hakowego, w przyczepie zastosowano wygiętą konstrukcję stelaża. Model został wyposażony w wysokowytrzymały wózek przesuwny, który przyspiesza i usprawnia załadunek kontenera oraz umożliwia jego umieszczenie na przyczepie nawet w przypadku uszkodzenia rolek kontenera. W porównaniu do przyczep hakowych z prostą ramą, pojazd cechuje zoptymalizowana, niższa masa własna.

Na stoisku polskiego producenta można zobaczyć także naczepę wywrotkę Scrap Master przeznaczoną do transportu złomu, czyli do pracy w najtrudniejszych warunkach. W nowej wersji doskonałą sztywność skrzyni, potwierdzoną obliczeniami MES, zapewnia zmieniony kształt górnego obrzeża wykonanego ze stali HARDOX 500TUF. Objętość skrzyni ładunkowej do 62 m3 oraz długość wewnętrznej podłogi 12,07 m umożliwiają transport złomu o różnych gabarytach i kształtach. Zastosowanie w konstrukcji materiałów trudnościeralnych zapewnia odporność pojazdu na działanie ładunków o nieregularnych, ostrych krawędziach.

Na stoisku zewnętrznym Wielton prezentuje m.in. zestaw przestrzenny Volume Master oparty na podwoziu IVECO S-WAY 4x2 z systemem przejazdowym. Zestaw przeznaczony jest do transportu towarów o dużej objętości, głównie dla branży motoryzacyjnej, spożywczej czy meblowej. Ze względu na dobre parametry manewrowe z powodzeniem sprawdza się w dystrybucji miejskiej. Zastosowano w nim system Drawbar Finder, czyli rozwiązanie ułatwiające i przyspieszające proces sprzęgania pojazdów z przyczepami. Dzięki temu kierowca ma pełną kontrolę nad procesem sprzęgania, widząc dokładny obraz sytuacji na wyświetlaczu w kabinie. Konfigurację dopełnia system RDC, który znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa i efektywności podczas cofania. Wykorzystuje radar do monitorowania obszaru z tyłu, a także funkcję automatycznego przyhamowania, aby zapobiegać kolizjom. W konstrukcji Volume Master zastosowano szereg rozwiązań zwiększających ergonomię.

Body Master to zabudowa wykonana na podwoziu Mercedes-Benz Atego 1224 L 4X2 w wersji kurtynowej. To pojazd stworzony z myślą o logistyce ostatniej mili, który doskonale sprawdzi się w transporcie przesyłek kurierskich. Wyposażony został m.in. w windę załadowczą o udźwigu 1500 kg, dach przesuwany od tyłu do przodu oraz plandekę PVC przesuwaną od tyłu, jak i od przodu. Zastosowanie krótkiej klamry plandeki ułatwia jej zapinanie oraz odpinanie. Wykonanie ramy z wytrzymałej stali S700 jest gwarancją trwałości i wytrzymałości konstrukcji, a ocynkowanie ramy pośredniej skutecznie zabezpiecza przed korozją. W celu optymalnego zabezpieczenia ładunków zabudowa została wyposażona w 13 par uchwytów mocowania ładunku.

Langendorf

Z produktami tej marki można zapoznać się na stoisku C02 w hali 27. Jednym z rozwiązań prezentowanych w Hanowerze jest CITY-FLEXLINER SDT-18, czyli dwuosiowy i dwupokładowy pojazd spełniający wymagania dotyczące dużej objętości przestrzeni ładunkowej dla dostaw do supermarketów, przy zachowaniu zwinności i zwrotności w ruchu miejskim. Przy długości ładunkowej wynoszącej zaledwie 11 500 mm pojazd może pomieścić 42 europalety: 15 na dolnym i 27 na górnym poziomie. Alternatywnie można przewieźć 67 kontenerów rolkowych (820 mm x 720 mm x 1 800 mm): 22 na dolnym oraz 45 na górnym poziomie załadunku.

SATÜ30 Smart to lekka, trzyosiowa naczepa niskopodwoziowa, która ma długość ładunkową 9 m (łącznie z rampą wjazdową) i jest odpowiednia zarówno dla dwu-, jak i trzyosiowych ciągników siodłowych. Modułowa konstrukcja pozwala na szeroki zakres opcji, dzięki czemu pojazd może być indywidualnie konfigurowany, zgodnie z wymaganiami klienta.

Wywrotka SKS-HS ISOXX sprawdzi się w transporcie lekkich towarów masowych, ciężkich materiałów rozbiórkowych lub asfaltu. Pojazd ma 6300 kg masy własnej i do 29,5 m3 objętości ładunkowej. Nadwozie półskorupowe, wykonane z wytrzymałej stali Hardox HB 450, może być opcjonalnie wyposażone w liczne elementy - od elektrycznie przesuwanego dachu po wersje ze standardowymi lub niestandardowymi skrzyniami ładunkowymi.

Źródło: Grupa Wielton
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels