Dostępne są już pierwsze wnioski z trwającego badania mostu Luegbrücke na autostradzie A13, która przebiega przez przełęcz Brenner – we wrześniu zostanie zaprezentowany pakiet środków mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa i najwyższej możliwej przepustowości na moście. Most wymaga wymiany, ponieważ jego przewidziany okres użytkowania dobiega końca. Zbliżający się generalny remont został poprzedzony szeroko zakrojoną analizą rozwiązań alternatywnych, którą przeprowadził międzynarodowy zespół ekspertów pod przewodnictwem Konrada Bergmeistera. Ze względu na pogarszający się stan konstrukcji, most jest od lat kompleksowo i szczegółowo monitorowany. Wyniki obecnej kontroli wskazują, że konieczne są dalsze działania. Od 1 stycznia 2025 r. ze względów bezpieczeństwa na moście ruch w każdym kierunku będzie się odbywał jednym pasem.
Trzy kluczowe wnioski płynące z trwającej obecnie kontroli
1. Konieczność wdrożenia ruchu jednopasmowego od 1 stycznia 2025 r.
2. Cel: zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i przepustowości.
Eksperci zakładają, że w dni, w których natężenie ruchu jest szczególnie duże – np. weekendy – możliwy będzie ruch dwupasmowy, ale tylko pod ścisłymi rygorami bezpieczeństwa.
3. Pakiet środków odciążających Tyrol będzie dostępny od września.
Do września ASFINAG opracuje kompleksowy pakiet środków we współpracy z władzami kraju związkowego Tyrol oraz ekspertami ds. ruchu z Ministerstwa Ochrony Klimatu. W ciągu najbliższych kilku tygodni na autostradzie Brenner zostaną uruchomione odpowiednie testowe trasy ruchu.
Źródło: ASFiNAG
Utworzona: 2024-06-28