W tym celu producent nawiązał współpracę z amerykańskim firmą Plus. MAN od wielu lat rozwija technologię jazdy autonomicznej w ramach różnych projektów badawczo-rozwojowych. W latach 2018–2020 niemiecki producent opracował i przetestował autonomiczny samochód ciężarowy do transportu kontenerów na terenie portu w Hamburgu. W latach 2019–2023 brał udział w projekcie ANITA wraz z Deutsche Bahn, Akademią Nauk Stosowanych im. Freseniusa i przedsiębiorstwem Götting KG, który miał na celu wykorzystanie autonomicznej ciężarówki do transportu kontenerów w transporcie intermodalnym drogowo-kolejowym.
Od 2022 roku MAN współpracuje z 12 partnerami z branży przemysłowej, świata nauki, badań technicznych i eksploatacji dróg w ramach projektu ATLAS-L4, dążąc do opracowania pojazdu autonomicznego do zastosowania w transporcie autostradowym pomiędzy węzłami logistycznymi. Projekt uwzględnia przepisy ustawy o jeździe autonomicznej, uchwalonej w Niemczech w 2021 r., która umożliwia poruszanie się pojazdów bez kierowcy na określonych trasach pod nadzorem technicznym. Na zakończenie projektu planowane są jazdy próbne prototypu z kierowcą bezpieczeństwa na autostradzie. Od 2025 r. dalsze projekty dotyczące konkretnych zastosowań klientów umożliwią rozwój technologii z myślą o produkcji seryjnej.
Źródło: MAN Truck & Bus
Utworzona: 2024-03-19