Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Lepsza praca, lepsze życie – z nowym Interstarem

Utworzona: 2024-02-08


Nissan wprowadza na rynek kolejną generację modelu Interstar. Auto urosło i jest bardziej uniwersalne niż poprzednik, co pozwala lepiej je dopasować do specyficznych potrzeb klienta. Oprócz wersji z konwencjonalnym napędem, producent po raz pierwszy oferuje dużego dostawczaka z napędem bateryjno-elektrycznym.

Nissan dokonał całościowego odświeżenia modelu Interstar z nastawieniem na zaspokojenie różnych potrzeb klientów biznesowych. Projektując model nowej generacji postawiono na efektywność, maksymalną wydajność oraz komfort kierowcy. Samochód może być indywidualnie dopasowany do specyficznych potrzeb firm różnych branż z uwzględnieniem ich profilu i wielkości.


Auto wchodzi na rynek nie tylko jako furgon, ale z szeroką gamą fabrycznych opcji zabudowy, takich jak wywrotka, skrzynia z opuszczanymi burtami czy nadwozie kontenerowe. Dzięki temu sprawdzi się w każdej firmie i podniesie efektywność jej działania. Wielkogabarytowy ładunek, daleki zasięg, miejsce dla dodatkowych pasażerów czy ciężka przyczepa – w odpowiedniej wersji zaspokoi każdą z tych potrzeb.

Pomyślany, by zaspakajać różne potrzeby

To idealne wsparcie dla wszelkich przedsięwzięć mających na celu zapewnienie mobilności społeczeństwu. Oferta obejmująca w pełni elektryczną wersję, zwiększoną ładowność oraz rozmaite opcje zabudowy dostarcza naszym klientom – małym i średnim przedsiębiorstwom z całego świata – dokładnie to, czego potrzebują do sprawnego działania
powiedział Nicolas Tschann, dyrektor działu lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Europe.


Interstar jest oferowany ze standardową gwarancją Nissana obowiązującą przez 5 lat oraz 8‑letnią gwarancją na pojemność akumulatora w wersji elektrycznej – w obu przypadkach z limitem do 160 000 km. Takie warunki pozwalają w spokoju pokonywać każdą trasę.

Niestraszne mu zakazy wjazdu do zielonych stref

Interstar-e to pierwszy w pełni elektryczny duży van Nissana zaprojektowany przede wszystkim do jazdy po mieście. Użytkownik pojazdu może bez przeszkód świadczyć usługi transportowe w proekologicznie zarządzanych miastach.


Zapas energii w akumulatorze o pojemności 87 kWh umożliwia przejechanie nawet 460 km. W razie potrzeby szybkie ładowanie prądem stałym przez 30 minut wydłuży zasięg o maksymalnie 252 km lub o około 200 km w przypadku wersji przeznaczonej do obsługi krótszych tras, wyposażonej w akumulator o pojemności 40 kWh. Po zjeździe do bazy ładowanie prądem przemiennym od 10 do 100% pojemności baterii trakcyjnej trwa niespełna 4 godziny.

Aerodynamiczny = oszczędny

Interstar to odpowiednia propozycja zarówno dla poszukujących zwiększonego zasięgu akumulatora, jak i oszczędnego napędu z silnikiem wysokoprężnym. Nowy model wyróżnia się wiodącymi w swojej klasie parametrami aerodynamicznymi ze współczynnikiem SCx obniżonym o 20%, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa lub energii elektrycznej oraz maksymalizację zasięgu i efektywności eksploatacji.


Mocarz, który żadnej roboty się nie boi

Samochód ma o 40 mm szersze boczne drzwi i o 100 mm dłuższą strefę ładunkową, do której można zmieścić więcej towaru lub sprzętu potrzebnego do świadczenia usług. Trudno go będzie przeciążyć – ma konkurencyjną ładowność wynoszącą do 1,6 tony dla wersji elektrycznej oraz prawie 2 tony w spalinowej. Ponadto 4-tonowy pojazd o ładowności 1,6 t można będzie prowadzić w całej Europie na podstawie standardowego prawa jazdy kategorii B. W praktyce oznacza to możliwość przewożenia nawet cięższych ładunków niż w przypadku popularnych 3,5‑tonowych vanów z silnikami Diesla. Zarówno konwencjonalna, jak i elektryczna odmiana może holować przyczepę o masie do 2500 kg.


Nowy model ma znacznie poprawioną zwrotność, bez uszczerbku dla pojemności przestrzeni ładunkowej. Średnica zawracania zmniejszyła się o 1,5 m w porównaniu ze starszymi wersjami, co ułatwia manewrowanie na ciasnych miejskich ulicach.

Bezpieczeństwo w pracy i na drodze

Auto ma nie tylko odświeżoną stylizację nadwozia, ale i zyskało nowy wystrój wnętrza kabiny, którą zaprojektowano z myślą o wygodzie kierowcy i pasażerów. Ergonomicznie wyprofilowane, podgrzewane fotele zapewniają wysoki komfort jazdy, a podgrzewana przednia szyba eliminuje potrzebę uswania śniegu lub szadzi.


Wszystkie wersje wyposażono w liczne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, m.in. system hamowania awaryjnego ograniczający ryzyko najechania na tył pojazdu poprzedzającego, system wykrywania senności kierowcy czy system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Bezpieczeństwo przewozu towarów poprawia też układ stabilizacji toru jazdy przyczepy.


Układ hamulcowy zaprojektowany jako zintegrowany moduł („1‑box”) zapewnia optymalną siłę hamowania w każdej sytuacji, niezależnie od stopnia obciążenia pojazdu. Ponadto czas reakcji przy hamowaniu awaryjnym udało się skrócić o połowę w porównaniu z poprzednikiem, co daje większe poczucie spokoju i bezpieczeństwa za kierownicą.

Informacje o warunkach i terminie rozpoczęcia sprzedaży Nissana Interstara w Polsce zostaną podane w późniejszym terminie.



Źródło: Nissan
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels