Zdaniem HDE, konieczne jest wdrożenie środków, które nie tylko przyniosą rozwiązania na krótką metę ale umożliwią też przestawienie się na transport bezemisyjny w perspektywie średnio- i długoterminowej.
Niedawno wprowadzona podwyżka opłat drogowych za przejazdy ciężarówkami i jednoczesna podwyżka podatku za emisję CO2 przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego i powodują, że koszt transportu drogowego rośnie przy braku wystarczających alternatyw powiedział dyrektor zarządzający HDE Stefan Genth.Należy zatem jak najszybciej wdrożyć skuteczne środki, takie jak zniżki na bio-paliwa i zwolnienie małych pojazdów użytkowych z opłat drogowych, które ma wejść w życie w lipcu. W perspektywie średnio- i długoterminowej należy także skupić się na promowaniu pojazdów o napędzie elektrycznym poprzez tworzenie odpowiedniej infrastruktury ładowania akumulatorów i tankowania wodoru, ponieważ bez tego wsparcia ich opłacalna eksploatacja jest prawie nie do pomyślenia ze względu na wysokie koszty inwestycji.
Oczekujemy, że w ramach komisji Ministerstwo Transportu podejmie poważną próbę rozwiązania problemów branży. Samo politycznie pożądane i słuszne wzmocnienie roli kolei nie wystarczy, aby zapewnić wystarczające moce przewozowe dla całego kraju podkreśla Genth.