Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, która nieustannie działa na rzecz realizacji celów określonych w strategii CSR na lata 2020-2025. W ramach strategii wyróżniliśmy 6 obszarów: ochrona klimatu, ochrona zasobów, poszanowanie bioróżnorodności, uczciwe działanie, promocja zdrowia i zaangażowanie w dialog. Cieszymy się, że wspólnie z Volvo Trucks Polska zmieniamy polskie standardy transportu i wierzymy, że jest to doskonały krok w stronę ochrony klimatu. Innowacyjny tabor w znaczący sposób przyczynia się do ograniczenia emisji CO2. Dzięki testowaniu takich rozwiązań zdobywamy doświadczenie, a nasza działalność może stawać się jeszcze bardziej przyjazna środowisku
powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Mimo że stosowanie innowacyjnych rozwiązań wiąże się z większymi nakładami finansowymi niż w przypadku standardowych pojazdów, Lidl Polska dąży do maksymalnego wykorzystania nowego taboru. Nowe centrum dystrybucji w Błoniu zostało wyposażone w dwie stacje ładowania o dużej mocy. Czas załadunku towarów jest zbliżony do tego, jaki jest potrzebny na naładowanie baterii pojazdów, co sprzyja efektywności użytkowania.
Dodajmy, że sklepy sieci Lidl ogrzewane są dzięki odzyskowi ciepła z lodówek, a w niemalże 1/3 placówek wykorzystuje się geotermię i pompy ciepła. Co więcej, wszystkie nowo budowane sklepy są wyposażane w instalację fotowoltaiczną, która stopniowo trafia także do otwartych wcześniej placówek.
Realizacja strategii Volvo Trucks w kierunku zeroemisyjności do 2040 roku jest możliwa tyko we współpracy z partnerami, których cele są zbieżne z naszymi. W gamie modelowej Volvo Trucks już dziś mamy dostępne samochody elektryczne do różnych typów transportu, w tym dostaw ostatniej mili i dystrybucji w miastach. To dla nas wyjątkowa chwila, w której dostarczamy dwa modele na raz i to do dwóch różnych zastosowań. Oczywiście cały proces był poprzedzony konsultacjami i weryfikacją możliwości ładowania pojazdówŹródło: Volvo Trucks
skomentował współpracę Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director w Volvo Trucks.