Transport ważących kilka ton zwojów blachy stalowej dla przemysłu samochodowego stanowił wówczas duży problem dla przewoźników, ponieważ gdy zwoje zaczęły się toczyć, nie dało się ich już zatrzymać, co stwarzało poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Premiera rynkowa, która odbyła się 50 lat temu zakończyła się pełnym sukcesem: innowacyjna naczepa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem firm transportowych, co zaowocowało licznymi zamówieniami. Wkrótce konstrukcja z "rynną" na blachę w zwojach stała się wymogiem prawnym w tego rodzaju naczepach.
Obecnie oferta niemieckiego producenta obejmuje cztery podstawowe typy naczepy Coil Liner. Standardowa o ładowności do 30 t jest również dostępna w wersji typu piggyback dla kolei. Coil Liner Ultra ma lekką konstrukcję z belkami poprzecznymi, a jeszcze lżejsza i krótsza jest wersja Coil Liner Compact (ważąca mniej niż 5 t) o ładowności do 30 t. Oferta obejmuje również wariant Mega Liner Coil z belką poprzeczną. System Vario Coil w wersji Coil Liner Compact obejmuje całą długości naczepy i zapewnia, podobnie jak w innych pojazdach tej serii, niezawodne zabezpieczenie ładunku. System składa się z szyny biegnącej przez całą naczepę, wzdłuż której można przesuwać wsporniki z podporami zabezpieczającymi zwój z przodu oraz poprzecznicy ustawionej za zwojem i przymocowanej łańcuchami.
Źródło: Krone
Utworzona: 2023-10-02