Kryteria oceny
W obszarze zrównoważonego rozwoju eksperci IMWF oceniali aspekty odpowiedzialności społecznej, ekologicznej i ekonomicznej, włączenia, emisji i różnorodności. W dziedzinie rentowności przebadano nowe lokalizacje, oddziały, zarządzanie ryzykiem, przewagę konkurencyjną, inwestycje, sprzedaż i zyski. Z kolei atmosferę w pracy oceniano pod kątem takich kryteriów jak: atrakcyjność pracodawcy, codzienne życie zawodowe, równowaga między pracą a życiem prywatnym, obciążenie obowiązkami, nadgodziny i wynagrodzenie.Proces badawczy
Przed rozpoczęciem badania IMWF sprawdził ogólnodostępne niemieckie źródła internetowe zawierające wcześniej zdefiniowane słowa kluczowe. Ponadto poddał ocenie polubienia w mediach społecznościowych. Następnie sztuczna inteligencja pomogła przeanalizować dane w trzech etapach: „Która firma została wspomniana?”, „Jaki temat był omawiany?” oraz „Jaki był ton fragmentu tekstu?”. W ostatnim etapie analizy wzmianki o firmach zostały przypisane do kategorii pozytywnych, neutralnych i negatywnych.Ogólne wyniki badania oparto na punktach uzyskanych z ocen źródeł internetowych i polubień w mediach społecznościowych. Wyliczenia przeprowadzano w odniesieniu do konkretnej branży. Zwycięzcy branżowi otrzymali maksymalną możliwą do uzyskania liczbę 100 punktów i stanowili punkt odniesienia do oceny pozostałych firm rywalizujących w danej kategorii.
Wyniki badania dostępne ➡ TUTAJ
DACHSER jako pracodawca: Koncentracja na ludziach
Zgodnie ze strategicznym projektem firmy "Logistics is people business", człowiek stanowi najwyższy priorytet w firmie. Dostawca usług logistycznych nieustannie inwestuje w swoich pracowników. Przywiązuje dużą wagę do wysokiego poziomu bezpieczeństwa zatrudnienia, wysokiej jakości szkoleń i dalszego kształcenia, środowiska pracy sprzyjającego zdrowiu oraz wsparcia finansowego (na przykład w formie dodatków czy premii) w czasach kryzysu i wysokiej inflacji.DACHSER jasno określił swoją przyszłość. Misją firmy jest stać się najbardziej zintegrowanym dostawcą usług logistycznych na świecie. Na tej drodze wyznaczył sobie do 2030 roku sukcesywną realizację celów z zakresu strategii cyfryzacji, ochrony klimatu i rozwoju pracowników.
Źródło: Dachser