Tylko bezemisyjne ciężarówki wyprodukowane po 1 stycznia 2025 r. uzyskają możliwość wjazdu do wyznaczonych stref w wielu holenderskich miastach. W przypadku eksploatowanych już pojazdów określono okresy przejściowe, m.in. ciężarówki spełniające w dniu 1 stycznia 2025 r. normę emisji spalin Euro VI w wieku do pięciu lat będą mogły jeździć w strefach bezemisyjnych do 1 stycznia 2030 r.
Koncepcja firmy pn. "Emission-Free Delivery" jest dzisiaj wykorzystywana w przypadku lokalnych dostaw w 12 regionach metropolitalnych w Europie. Do 2025 r. dołączy do nich co najmniej 12 kolejnych miast. Długoterminowym celem jest zwiększenie liczby pojazdów bezemisyjnych w całej europejskiej sieci operatora, aby osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto.
Interesują nas nie tylko ciężarówki z napędem elektrycznym, ale również zasilane wodorem, szczególnie w przypadku dostaw na większe odległości. Obecnie analizujemy to rozwiązanie w ramach naszej strategii ochrony klimatuŹródło: Dachser
powiedział Aat van der Meer, Managing Director spółki Dachser Benelux.