Uważa się, że dekarbonizacja sektora transportu ciężkiego jest trudniejsza niż w przypadku segmentu usług polegających na odbiorze i dostarczaniu paczek, w przypadku których FedEx określił już swój cel pełnej elektryfikacji floty do 2040 r. Tymczasem pojazdy ciężarowe wykorzystywane w transporcie długodystansowym często muszą tankować w różnych krajach.
Stosowanie syntetycznego oleju napędowego to tymczasowe rozwiązanie umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 80-90% na litr. Oznacza to, że chociaż wciąż trwają prace nad technologiami nie wymagającymi stosowania paliw kopalnych, już teraz możemy ograniczać emisje CO2 w naszej sieci przewozów liniowych- powiedział Vinay D\'Souza, starszy wiceprezes ds. planowania i inżynierii, FedEx Express Europe.Możliwość ograniczenia emisji w przewozach liniowych dzięki zastosowaniu syntetycznego oleju napędowego zależy nie tylko od zaopatrzenia w paliwo, ale również od infrastruktury. FedEx Express wykorzystuje obecnie odnawialny olej napędowy na niewielką skalę jedynie na terenie Holandii, gdzie zachęca się do jego używania na trasach kontynentalnych wychodzących z Holandii.
Ogłoszony w marcu 2021 r. cel FedEx polegający na osiągnięciu globalnej neutralności pod względem emisji CO2 do 2040 r. obejmuje cały transport będący własnością i obsługiwany przez FedEx, w tym odbiór i dostawę paczek, rozległą europejską sieć transportu liniowego oraz transport lotniczy.
Źródło: FedEx