Wydarzenie było podzielone na trzy inscenizacje, a każda z nich pokazywała sytuację, która w realnych warunkach byłaby poważnym zagrożenia dla zdrowia lub życia. Pierwszy scenariusz dotyczył unieruchomienia samochodu na torach w wyniku usterki pojazdu. Rola Żółtej Naklejki PLK w takich sytuacjach okazuje się nieoceniona. Należy wówczas zadzwonić pod numer alarmowy 112 i podać umieszczony na naklejce indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, aby w porę zatrzymać pędzący pociąg. Nagranie rozmowy z kierowcą dzwoniącym na numer alarmowy ⬇
Druga przedstawiona sytuacja pokazywała utknięcie sprawnego pojazdu między rogatkami w wyniku brawury kierowcy lub nieprzestrzegania przez niego przepisów drogowych. W takiej sytuacji, gdy samochód jest sprawny, należy jak najszybciej opuścić tory, wyłamując rogatkę ⬇
Centralnym punktem wydarzenia była symulacja zderzenia lokomotywy z pojazdem. Choć ta poruszała się z prędkością o wiele mniejszą niż zazwyczaj, bo jedynie 30km/h, i nie miała doczepionych wagonów, to samochód znajdujący się na torach został zmiażdżony. Po wypadku rozpoczęto akcję ratunkową. Na szczęście tym razem w środku pojazdu znajdowały się jedynie manekiny ⬇
#ŻółtaNaklejkaPLK
O tym, jak ważna jest rola Żółtej Naklejki, opowiedział wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Mirosław Skubiszyński. Przypomniał również, w jaki sposób należy zachować się w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia ⬇17 lat kampanii „Bezpieczny Przejazd”
Już od kilkunastu lat zespół kampanii promuje wiedzę o bezpieczeństwie na przejazdach kolejowo-drogowych. Symulacja zderzenia była doskonałą okazją do krótkiego podsumowania dotychczasowych sukcesów kampanii. Włodzimierz Kiełczyński, dyrektor Biura Bezpieczeństwa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., podkreślił, że należy zrobić wszystko, aby w pełni wyeliminować wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych ⬇Wypadki to nie tylko obrażenia fizyczne
Ważny aspekt wypadków podjęła Ambasadorka Bezpieczeństwa dr Ewa Odachowska-Rogalska, specjalistka w zakresie psychologii transportu, która przypomniała, że tragiczne zdarzenia z udziałem ludzi to nie tylko straty materialne, ale przede wszystkim uszczerbek na zdrowiu psychicznym ⬇Nie była to pierwsza tego typu inicjatywa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., tym razem jednak wydarzenie można było obserwować „na żywo” w Internecie, oglądając je na stronie kampanii „Bezpieczny Przejazd” i na Facebooku. Była to niepowtarzalna możliwość przekonania się na własnej skórze, jakie emocje towarzyszą uczestnikom wypadku, dzięki rejestracji wydarzenia przez osiem kamer.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.