Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Wzywają rząd do przyspieszenia przejścia na transport elektryczny

Utworzona: 2022-08-30


Sygnatariusze apelu, w tym IKEA, Vaude i FREE NOW, wzywają rząd Niemiec do zmiany zasad opodatkowania samochodów służbowych, aby zachęcić firmy do wymiany swoich flot na pojazdy elektryczne w ramach planowanego programu natychmiastowej ochrony klimatu.

Środki te mają na celu przyspieszenie przejścia na transport elektryczny, które jest niezbędne, aby możliwe było osiągnięcie rządowych celów klimatycznych na rok 2030. Jednocześnie działania te poprawiłyby jakość powietrza, zachęciły do innowacyjności i wzmocniły niezależność energetyczną Niemiec.

Firmy wzywają ministrów gospodarki, finansów i transportu do zniesienia istniejących zachęt dla hybryd plug-in i pojazdów z silnikami spalinowymi w ramach systemu opodatkowania samochodów służbowych, ponieważ dwa z trzech nowych samochodów w Niemczech rejestrowane są jako auta służbowe. Ma to pobudzić wzrost popytu na pojazdy elektryczne. Sygnatariusze domagają się, aby służbowe hybrydy plug-in i auta z silnikami spalinowymi były oprocentowane wg regularnej stawki 1-procentowej i aby możliwości ich amortyzacji zostały odpowiednio dostosowane.

W ramach programu ochrony klimatu rząd federalny powinien wyznaczyć wiążące i oparte na potrzebach cele w zakresie rozbudowy infrastruktury ładowania, które opierają się na potrzebach kierowców i wcześniejszych doświadczeniach w korzystaniu z publicznych stacji ładowania. Potrzebne są jasne i solidne ramy prawne, aby budowa i eksploatacja stacji ładowania była opłacalna i nie wymagała dotacji rządowych w perspektywie średnio- i długoterminowej.

Rząd niemiecki powinien również zabiegać o to, aby od 2035 r. w UE można było sprzedawać tylko nowe samochody zasilane akumulatorami lub wodorem. Zdaniem autorów listu, unijne limity flotowe dla samochodów osobowych stanowią główny motor rozwoju elektromobilności w Niemczech.

Samo ogłoszenie ambitnych celów klimatycznych nie wystarczy. Ostatecznym sprawdzianem polityki transportowej rządu jest podjęcie konkretnych działań. Niskie opodatkowanie samochodów firmowych z silnikami spalinowymi oraz ulgi podatkowe i premie na zakup hybryd plug-in nie są zgodne z celami ochrony klimatu. W porównaniu z innymi krajami europejskimi Niemcy są rajem podatkowym dla samochodów firmowych z silnikami spalinowymi. Dlatego reforma opodatkowania samochodów służbowych przyspieszyłaby adopcję samochodów elektrycznych i zwiększyłaby wpływy podatkowe. Rząd federalny powinien skorzystać z okazji, aby obrać właściwy kurs dla planowanego programu ochrony klimatu w sytuacjach nadzwyczajnych – mówi Stef Cornelis, dyrektor niemieckiego oddziału Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels