Im więcej zmian biegów wymaga dana trasa i teren, tym bardziej kierowca doceni wprowadzone ulepszenia. Dzięki szybszej nawet o 30% zmianie biegów kierowcy z pewnością odczują bardzo pozytywną różnicę
– zapewnia Pär Bergstrand, kierownik ds. skrzyni biegów Heavy Duty w Volvo Trucks.
Szybka zmiana przełożeń to wynik kilku kluczowych ulepszeń. Po pierwsze, nowe czujniki dostarczają bardziej dokładne dane do jednostki sterującej z nowym oprogramowaniem i szybszym mikroprocesorem, co znacznie skraca czas obliczeń. Po drugie, dodatkowa tarcza w hamulcu skrzyni biegów przyspiesza jego reakcję, umożliwiając w ten sposób wcześniejszą zmianę przełożenia. Wreszcie, zmniejszono objętość powietrza w różnych systemach aktywacji, na przykład w widelcach zmiany biegów, sprzęgle i hamulcu skrzyni przekładniowej.
W momencie wprowadzenia do ofrety skrzyni I-Shift w roku 2001 roku była to pierwsza w historii zautomatyzowana skrzynia biegów przeznaczona do samochodów ciężarowych dużej ładowności. Układ przeniesienia napędu jest dostosowany do silnika i podzespołów pojazdu już w fazie projektowania, przyczyniając się do redukcji zużycia paliwa, a tym samym zmniejszenia wpływu na środowisko. Zapewnia również większe bezpieczeństwo i inne ważne korzyści, w tym zmniejszenie hałasu, wibracji i fizycznego obciążenia kierowcy.
Obecnie wszystkie ciężkie pojazdy Volvo są standardowo wyposażone w skrzynię I-Shift. Od czasu wprowadzenia na rynek na całym świecie sprzedano ponad milion samochodów ciężarowych wyposażonych w zautomatyzowaną przekładnię.
Źródło: Volvo Trucks