27 września 2017 r. Komisja Europejska przyjęła decyzję nakładającą na Scanię grzywnę w wysokości ponad 880 mln EUR za rzekome uczestnictwo w niewłaściwej wymianie informacji i zmowie z innymi europejskimi producentami samochodów ciężarowych dotyczącej ustalania cen i wprowadzania technologii ograniczającej emisję w okresie 1997-2011.
Scania odwołała się od tego orzeczenia jeszcze w tym samym roku. 2 lutego 2022 r. Sąd Pierwszej Instancji wydał potwierdził ustalenia Komisji Europejskiej przeciwko Scanii, oddalając w całości apelację Scanii i utrzymując w mocy wysokość kar ustalonych przez Komisję Europejską. Szerzej temat opisywaliśmy w materiale Grzywna dla Scanii.
Producent w dalszym ciągu kwestionuje wszystkie ustalenia Komisji Europejskiej, potwierdzone przez Sąd Pierwszej Instancji i utrzymuje, że firma nie zawarła z innymi producentami ogólnoeuropejskiego porozumienia co do cen, ani nie zmówiła się w celu opóźnienia wprowadzenia nowych silników zgodnych z prawodawstwem unijnych dotyczącym emisji spalin.
W związku z tym w dniu 8 kwietnia 2022 r. Scania złożyła apelację od wyroku Sądu Pierwszej Instancji do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości jako sądu ostatniej instancji w UE.
Źródło: Scania
Utworzona: 2022-04-11