To wspaniale móc cieszyć się pełnym wsparciem ze strony Grupy Scania, będąc jednocześnie jednostką o wysokim stopniu specjalizacji i zdolności do szybkiego dostosowywania się do potrzeb mówi dyrektor zarządzający, Björn Leksell.W zakładzie w Laxå realizowane są dwa rodzaje zamówień: w ramach zamówień regularnych przygotowuje się specjalne moduły kabiny, które poddawane są obróbce powierzchniowej a następnie składane jako niestandardowe kabiny załogowe oraz kabiny z niskim wejściem. Gotowe kabiny są następnie dostarczane do zakładu Scanii, aby można je było zamontować na podwoziach produkowanych w ramach regularnych zamówień.
Z kolei zamówienia specjalne są prawie całkowicie montowane na linii w zakładzie w Södertälje, gdzie przygotowuje się je do specjalnych adaptacji, które są później realizowane w Laxå. Są to bardziej nietypowe konfiguracje, takie jak ciągniki V8 do transportu ciężkiego, z wieloma osiami umieszczonymi blisko siebie na ramie, co pozostawia niewiele miejsca na zbiorniki paliwa lub sprężonego powietrza. W takim przypadku warsztat w Laxå montuje specjalną półkę za kabiną. Ale tamtejsi mechanicy mogą też wykonać niemal jakąkolwiek skomplikowaną konfigurację ciężarówki.
Założyciel warsztatu, Olle Pettersson, był pionierem w wielu dziedzinach technicznych. Wśród wielu imponujących projektów zrealizowanych w Laxå warto wspomnieć o kabinach z niskim wejściem. Wprowadzono je w latach 80., głównie dla śmieciarek obsługujących tereny miejskie. Dziś Laxå to nowoczesna jednostka produkcyjna z kilkoma warsztatami, zatrudniająca 160 pracownikami i wyposażona w najnowocześniejsze narzędzia i technologie.
W zeszłym roku wykonaliśmy modyfikacje dla około 1500 pojazdów specjalnych. Z tego 580 stanowiły kabiny załogowe, a 410 kabiny serii L, niektóre z nich były również wyposażone w nowe przeszklone drzwi z niskim wejściem mówi Leksell.Źródło: Scania