Ten pierwszy wspólnie prowadzony projekt pilotażowy ma być okazją do przetestowania działania systemu opracowanego przez Plus w pojazdach IVECO S-WAY różnych środowiskach i podczas zmiennych warunków jazdy. Program kompleksowych testów obejmujący zarówno system PlusDrive stosowany w przypadku obecności kierowcy jak i technologię jazdy autonomicznej poziomu 4, posłuży do zebrania danych i weryfikacji koncepcji systemu jazdy autonomicznej w serii S-WAY.
Jako jedyna firma zajmująca się autonomicznymi technologiami w transporcie ciężarowym, która już zaczęła dostarczać produkt komercyjny klientom w sektorze transportu ciężkiego, Plus opracował jasną i przekonującą strategię wdrożeniową, w ramach której w pierwszej kolejności wprowadzone zostanie rozwiązanie wymagające obecności kierowcy w kabinie, a następnie ciężarówka z systemem jazdy autonomicznej na poziomie 4. Takie podejście jest zgodne z naszą koncepcją bardziej zautomatyzowanej i bezpiecznej ciężarówki, która ma przyczynić się do poprawy wydajności i obniżenia kosztów operacyjnych powiedział Marco Liccardo, mianowany dyrektorem ds. technologii & rozwiązań cyrowych w Grupie Iveco.
Program pilotażowy pozwoli nam przyspieszyć prace zmierzające do uruchomienia produkcji ciężarówek autonomicznych wykorzystujących naszą zaawansowaną technologię autonomicznej jazdy na poziomie 4 oraz wiedzę inżynieryjną IVECO wspartą troską o bezpieczeństwo i ekologiczność powiedział Shawn Kerrigan, COO and Co., założyciel Plusa.
Źródło: plus.ai