Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mają dość tyrolskich blokad i 70 kilometrowych korków! Wzywają do podjęcia działań przeciwko Austrii

Utworzona: 2021-12-02


Polityka Austrii mająca na celu ograniczenie drogowego transportu towarów w regionie Tyrolu coraz bardziej utrudnia świadczenie usług i transport towarów w jednych z najważniejszych korytarzy tranzytowych w UE, z którego dziennie korzysta około 7 tysięcy ciężarówek.

W związku z pogorszeniem się sytuacji, 13 stowarzyszeń transportowych i logistycznych z całej UE skierowało list do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen, wyrażając swoje zaniepokojenie trudnościami w transporcie drogowym towarów przez Tyrol. Sygnatariusze ponowili apel do Komisji Europejskiej o to, aby wypełniła swoją rolę strażnika traktatów UE i powstrzymała nielegalne środki antytranzytowe stosowane przez Austrię.

W marcu 2021 roku stowarzyszenia wystosowały już podobne pismo do przewodniczącego Komisji Europejskiej zwracając uwagę na potrzebę pilnej interwencji Komisji Europejskiej i wszczęcia przeciwko Austrii postępowania w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego. Niestety list ten do tej pory pozostał bez odpowiedzi.

Najnowsze pismo zawiera przykłady negatywnego wpływu polityki tranzytowej Austrii, takie jak dawkowanie ruchu ciężarowego w Tyrolu, które w zeszłym tygodniu doprowadziło do poważnego zderzenia tylnego z cysterną i zamknięcia autostrady A8 w obu kierunkach na 24 godziny oraz powstania wielokilimetrowych zatorów w Bawarii.

Co więcej, ze względu na dalsze skracanie okien czasowych, w których ciężarówki mogą przejechać przez przełęcz Brenner, na terenie Bawarii regularnie dochodzi do ogromnych korków, ciągnących się nawet przez 70 km. Prowadzi to do wzrostu zanieczyszczenia środowiska i utrudnień dla mieszkańców po niemieckiej stronie doliny rzeki Inn. Z powodu kolejek kierowcy ciężarówek muszą czekać w trudnych warunkach, bez dostępu do sanitariatów.

W 2020 r. autostradą Brenner przejechało 2,31 mln ciężarówek. Przeniesienie całego tego ruchu na tory, wymagałoby 428 pociągów kolei intermodalnej dziennie. Obecnie przez Brenner kursuje tylko około 30 takich składów dziennie.

W przewidywalnej przyszłości, nie ma szans, aby kolej zapewniła wystarczające zdolności transportowe, ponieważ ukończenie tunelu kolejowego Brenner ma nastąpić najwcześniej w 2032 r., a ukończenie tras dojazdowych po stronie niemieckiej i włoskiej prawdopodobnie potrwa kilkadziesiąt lat.

Branża transportowa i logistyczna domaga się zatem od Komisji Europejskiej podjęcia pilnych działań w celu powstrzymania tej uciążliwej sytuacji gospodarczej i społecznej oraz zapewnienia rozwiązań zapewniających ciągłość transportu drogowego w Tyrolu już teraz.

Źródło: IRU
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels