W jaki sposób organy odpowiedzialne za egzekwowanie prawa mogą egzekwować rejestrację załadunku i rozładunku, jeżeli kierowcy nie są prawnie zobowiązani do zapisywania takich czynności?
Art. 8 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 165/2014
Druga wersja inteligentnych tachografów musi posiadać nową funkcję automatycznego zapisywania położenia pojazdu podczas załadunku i rozładunku. Kierowca musi uruchomić funkcję zapisywania położenia i wskazać załadunek, wyładunek lub jednocześnie załadunek i rozładunek, aby tachograf zarejestrował położenie pojazdu. Czynność tę wykonuje się ręcznie za pomocą menu tachografu.
W rozporządzeniu (UE) nr 165/2014 rzeczywiście nie zobowiązuje się jasno kierowców do zapisywania załadunku i rozładunku. Sporządzanie zapisów jest jednak ważnym elementem pracy kierowcy, a pełny zbiór zapisów jest istotny dla zapewnienia, aby kontrole były racjonalne pod względem kosztów i nie były nadmiernie uciążliwe. Dlatego niezwykle istotne jest, aby kierowcy umieli korzystać ze wszystkich funkcji inteligentnych tachografów, co ma na celu zapewnienie pełnego zbioru zapisów i uniknięcie długich kontroli, w szczególności na poboczu.
Przewodnik dla kierowców i przewoźników
Pakiet Mobilności- powrót kierowcy
Zakaz wykorzystywania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie
Zasada dotycząca przeprawy promowej
Skrócone tygodniowe okresy odpoczynku
Wyjątkowe przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu
Załoga wieloosobowa
Przekraczanie granic
Powrót kierowcy cz.2
Zakaz wykorzystywania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie cz. 2
Skrócony tygodniowy i dzienny okresy odpoczynku
Wyjątkowe przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu cz. 2
Załoga kilkuosobowa
Utworzona: 2021-10-04