Innowacyjny pojazd jest wynikiem 18 miesięcy prac rozwojowych konsorcjum utworzonego przez cztery firmy: Scanię, JOAB – producenta zabudów ciężarówek, Powercell Sweden – wytwórcę ogniw paliwowych oraz Renovę, firmę zajmującą się recyklingiem odpadów i odpadów, która należy do 10 gmin w zachodniej Szwecji.
Inicjatywa jest wspierana finansowo dotacją Szwedzkiej Agencji Energetycznej. W projekt jest również zaangażowany Królewski Instytut Technologiczny (KTH), który zajmuje się gromadzeniem i analizą danych w celu porównania wyników z innymi alternatywnymi układami napędowymi i paliwami.
Ciężarówka wodorowa to kolejny krok w kierunku zrównoważonego recyklingu i gospodarowania odpadami mówi Anders Åström, dyrektor generalny Renova.
Projekt wdrożony w Göteborgu jest również kolejnym dowodem zaangażowania Scanii w działania wspierające przechodzenia na transport zrównoważony, prowadzone na kilku różnych frontach technologicznych. Ta technologia wodorowych ogniw stanowi uzupełnienie pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, a nowa śmieciarka w Göteborgu to kolejny element działań na rzecz bardziej ekologicznego transportu.
Źródło: Scania