Feldbinder ma się czym pochwalić
Feldbinder od lat należy do liderów rynku pojazdów silosowych. Wśród naczep ciągnikowych z silosem jest EUT 31.3-2/1 (zbiornik jednokomorowy, samonośny, ciśnieniowy z aluminium, poj. ok. 35 m.sześc.). Pojazd ma 8,2 m długości i 3,85 m wysokości. Do zbiornika prowadzą dwa włazy umieszczone na górze. Ciśnienie eksploatacji to 2 bary, a temperatura od -40 st.C do 80 st. C. Opróżnianie zbiornika jest pneumatyczne (z niecką wylewową FFB). Platformę do przemieszczania stanowi aluminiowy ruszt zabezpieczający o 400-milimetrowej (poręcze i drabiny przeciwpoślizgowe z elektrycznie polerowanej stali szlachetnej). Układ jezdny bazuje na 3 x 9 tonowym agregacie osiowym z hamulcem tarczowym, (montaż na zawieszeniu z aluminium FFB), z amortyzacją pneumatyczną. Obudowy na wąż i narzędzia wykonano z tworzywa sztucznego. Waga łączna to 34 t, waga bez wypełnienia ok. 4,1 kg. Obciążenie użytkowe przekracza 29 t.Alternatywę stanowi naczepa z silosem uchylnym, np. w wersji KIP 38.3. Ma 8,76 m długości, 3,99 m wysokości, a zbiornik mierzy 6,8 m (poj. ok. 38 m.sześc.). Napełnianie umożliwiają cztery włazy (DN 450). Opróżnianie jest pneumatyczne. I w tym przypadku bazę stanowi układ jezdny z amortyzacją pneumatyczną. Waga łączna: 34 t, waga bez wypełnienia: ok. 5,2 t. Obciążenie użytkowe to niemal 29 t.
Wśród nadbudów jest AUF 22-3/3 o poj. 22 m sześc. Przeznaczono ją do trzyosiowych podwozi. Długość pojemnika to 6,15 m. W tym przypadku są trzy komory o poj. 7,5 / 7 / 7,5 m.sześc. i trzy włazy (DN 450). Opróżnianie następuje pneumatycznie (specjalna wylewka z FFB z pokrywami zaślepiającymi, przewód materiału DN 80 ze specjalnej stali z kulowym układem odcinającym, dysza pierścieniowa i złącze TW z osłoną zaślepiającą). Nadbudowa waży ok. 1,8 t.
Kässbohrer w ofensywie
Do wiodących producentów naczep silosów i silosów samowyładowczych należy też Kässbohrer. Pierwszą naczepę silosową samowyładowczą tej marki opracowano już niemal 70 lat temu. Naczepy typu silos dostępne są w przedziale od 31do 40 m.sześc. a silosy samowyładowcze dostępne są w poj. od 40 do 90 m.sześc. Opcjonalny cyfrowy system kontroli naczepy (DTC) zwiększa bezpieczeństwo podczas rozładunku oraz zwiększa wydajność.Wśród naczep kiprujących są silosy K.SSK, budowane jako całość z jednolitym aluminiowym podwoziem. Jednoczęściowe i bezszwowe podwozie cechuje duża trwałość. Zastosowano specjalny i przyjazny dla użytkownika system wyładowczy. Naczepy są wyposażane w pompę elektryczną o mocy 4kW do wyładunku bez ciągnika. System przechylania posiada pięciostopniowy układ hydrauliczny. Przykładem jest K.SSK 60 / 5 - 10 / 24. Podwozie bazuje na dwóch wytłaczanych profilach typu I (typu podwójnego T) ze specjalnego stopu aluminium (podwozie łączone krzyżowo). W układzie hamulcowym zastosowano dwuobwodową elektro-pneumatykę z systemem antyblokującym EBS 2S/2M oraz zintegrowanym elektronicznym systemem kontroli stabilności RSS. Zawieszenie pneumatyczne pochodzi od BPW. Pojazd wyposażono w podnoszony, aluminiowy, cylindryczny zbiornik, pełnowymiarowe profile wzmacniające po prawej i lewej stronie zbiornika oraz stożek wyładowczy DN700 z tyłu. Na górze znajduje się pięć włazów (kopuły DN450). Wysokość siodła to 1,22 m. Zbiornik ma średnicę 2,53 m i poj. 60 m.sześc. Długość zewnętrzna naczepy to 12,87 m.
Dalsza część materiału TUTAJ 📌
Autor: Michał Jurczak
Źródło: Trucks & Machines