Premier Tyrolu Günther Platter podkreślił, że harmonogram na drugą połowę tego roku został ustalony na podstawie doświadczeń z lat poprzednich z uwzględnieniem dni, w którym istnieje duże ryzyko załamania się płynności ruchu. Dozowanie liczby ciężarówek zapobiega niebezpiecznym sytuacjom w węzłach komunikacyjnych i zapewnia bezpieczeństwo ruchu i dostaw. Dlatego też władze austriackie zamierzają dalej stosować to rozwiązanie.
W roku 2018 było 27 dni, w których ruch ciężarowy był dozowany, a w 2019 – 35. W roku 2020, ze względu na spadek porannych szczytów ruchu spowodowany pandemią, środek ten został zastosowany tylko w ciągu 24 z 35 zaplanowanych dni.
Jak wyjaśnił rzecznik rządu, Ingrid Felipe, w harmonogramie chodzi przede wszystkim o identyfikację dni, w których na przejściu w Kufstein występują poranne szczyty ruchu ciężarówego, które w połączeniu z ogólnie dużym natężeniem ruchu na autostradzie A12 w dolinie Innu lub na A13 przez przełęcz Brenner powodują ogromne zakłócenia. W zależności od aktualnej sytuacji drogowej, dozowanie może być odwołane. W roku 2020 dozowanie trwało średnio przez cztery godziny. Natężenie ruchu ciężarowego w korytarzu Brenner będzie oczywiście nadal ściśle monitorowane.
Analiza dozowania w minionych latach wykazała, że dokładność prognozowanych dni krytycznych dla ruchu jest bardzo wysoka. Ogólnie należy zauważyć, że w oparciu o wartości empiryczne i biorąc pod uwagę aktualne prognozy nie wprowadzono żadnych nagłych zmian ani dodatkowych dni dawkowania.
Harmonogram dozowania w drugiej połowie 2021 r.:
Warto pamiętać, że w pierwszej połowie 2021 r. dozowanie ruchu ciężarowego zaplanowano na 19 dni. Więcej szczegółowych informacji w poniższych linkach:
19 dni z ograniczeniami dla ciężarówek
Tyrolskie blokady czyli wielokilometrowe korki i utrudnienia dla kierowców