Na placach budów silniki ciężarówek z konwencjonalnym napędem często pozostają włączone napędzając przystawki odbioru mocy. Nie dotyczy to modelu D Wide Z.E., który będzie pracować zacznie ciszej i nie emitując CO2. Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort pracy kierowcy, a także okolicznych mieszkańców. Kolejną zaletą wykorzystania elektrycznych ciężarówek na placu budowy jest mniejszy stopień wzniecania kurzu, co w przypadku klasycznych pojazdów było spowodowane układem wydechowym skierowanym do dołu (kosztownym sposobem unikania tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu).
Firma Noblet ma 45-letnie doświadczenie w wynajmie sprzętu budowlanego oraz pojazdów, także z kierowcami. Tym razem wybrała zeroemisyjną wywrotkę.
Niektórzy klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz co równie ważne – jest cichy. Dodatkowo we Francji można skorzystać na niewielkiej utracie wartości takiego pojazduPojazd, który będzie pracować w aglomeracji paryskiej, może być doładowywany na placu budowy lub przy użyciu publicznych ładowarek przystosowanych do obsługi samochodów użytkowych. Na przykład doładowanie mocą 22 kW przez godzinę zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu.
– wyjaśnił Laurent Galle, prezes firmy Noblet.
Źródło: Renault Trucks