Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Bez spalin dostarczy materiały na plac budowy

Utworzona: 2021-02-27


Po wprowadzeniu na rynek gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks podąża dalej drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił właśnie pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do przewozu materiałów na place budów.

Grupa Noblet, znana ze swojego proekologicznego wizerunku, zamówiła pierwszą 26-tonową ciężarówkę D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem za kabiną. Pojazd został wyposażony w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin pojazd spełnia restrykcyjne wymogi ekologiczne wprowadzone w wielu miastach.

Na placach budów silniki ciężarówek z konwencjonalnym napędem często pozostają włączone napędzając przystawki odbioru mocy. Nie dotyczy to modelu D Wide Z.E., który będzie pracować zacznie ciszej i nie emitując CO2. Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort pracy kierowcy, a także okolicznych mieszkańców. Kolejną zaletą wykorzystania elektrycznych ciężarówek na placu budowy jest mniejszy stopień wzniecania kurzu, co w przypadku klasycznych pojazdów było spowodowane układem wydechowym skierowanym do dołu (kosztownym sposobem unikania tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu).

Firma Noblet ma 45-letnie doświadczenie w wynajmie sprzętu budowlanego oraz pojazdów, także z kierowcami. Tym razem wybrała zeroemisyjną wywrotkę.

Niektórzy klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz co równie ważne – jest cichy. Dodatkowo we Francji można skorzystać na niewielkiej utracie wartości takiego pojazdu
– wyjaśnił Laurent Galle, prezes firmy Noblet.
Pojazd, który będzie pracować w aglomeracji paryskiej, może być doładowywany na placu budowy lub przy użyciu publicznych ładowarek przystosowanych do obsługi samochodów użytkowych. Na przykład doładowanie mocą 22 kW przez godzinę zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels