W siarczystych lutowych mrozach tego roku inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks w Jurze Szwabskiej poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie – przeprowadzili z ich udziałem szereg różnorodnych testów.
Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej temperatury zarówno w układzie napędowym, jak i kabinie kierowcy, nawet w niskich temperaturach zewnętrznych.
Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są gotowe do działania nawet w warunkach zimowych. Dodajmy, że prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez przewoźników w każdych warunkach pogodowych.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok. W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa.
W przyszłym roku ma się rozpocząć seryjna produkcja niskopodłogowej ciężarówki eEconic, zbudowanej na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jej pierwsze testy u klientów – znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.
Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Utworzona: 2021-02-28