Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Elektryczne ciężarówki kontra mróz

Utworzona: 2021-02-28


Przedseryjne ciężarówki Mercedes-Benz z akumulatorowym napędem elektrycznym sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u przewoźników, jak i podczas jazd na torze testowym.

W siarczystych lutowych mrozach tego roku inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks w Jurze Szwabskiej poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie – przeprowadzili z ich udziałem szereg różnorodnych testów.

Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej temperatury zarówno w układzie napędowym, jak i kabinie kierowcy, nawet w niskich temperaturach zewnętrznych.


Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są gotowe do działania nawet w warunkach zimowych. Dodajmy, że prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez przewoźników w każdych warunkach pogodowych.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok. W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa.


W przyszłym roku ma się rozpocząć seryjna produkcja niskopodłogowej ciężarówki eEconic, zbudowanej na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jej pierwsze testy u klientów – znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.

Źródło: Mercedes-Benz Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels