Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przyszłością elektryczne dostawy miejskie

Utworzona: 2021-02-10


Firma Renault Trucks poinformowała niedawno o rozszerzeniu oferty pojazdów z napędem elektrycznym, które mogą być wykorzystywane w miejskiej dystrybucji towarów. Mają od 3,1 do 26 ton DMC i zasięg osiągający w jednym przypadku 400 km. Przypominamy o tym w naszym cyklu artykułów podsumowujących rok 2020.

Pojazdy Renault Trucks serii Z.E. z napędem elektrycznym czerpiącym energię z akumulatorów są bezgłośne i nie zanieczyszczają powietrza w mieście. Mogą być z powodzeniem wykorzystywane na obszarach śródmiejskich, w których obowiązują ograniczenia ruchu. Gama pojazdów oferowanych przez francuskiego producenta obejmuje modele w zakresie od 3,1 do 26 ton DMC oraz o maksymalnym zasięgu roboczym do 400 km.

Dopasowane do potrzeb

Akumulatory to jedne z najdroższych komponentów w ciężarówce z napędem elektrycznym. Dlatego też zamiast montować w każdym pojeździe zestaw baterii zapewniających maksymalny zasięg operacyjny, producent woli oferować swoim klientom taki wariant akumulatorów, którego faktycznie potrzebują.

Modele D i D Wide Z.E., w których wcześniej maksymalna pojemność baterii wynosiła 50 kWh, mogą być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o pojemności do 66 kWh. Klienci mogą wybierać spośród 5 różnych konfiguracji zawierających maksymalnie do 6 ogniw o pojemności 66 kWh dla modelu D Z.E., co przekłada się na zasięg do 400 km.

Renault Trucks rozszerzył też ofertę dotyczącą modelu Master Z.E., który można zamówić w wersjach 3,5- lub 3,1-tonowej. Pomimo zwiększonej o 400 kg ładowności w odmianie 3,5 t, elektryczna furgonetka nadal zapewnia realny zasięg 120 km, a czas pełnego ładowana wynosi 6 godzin.

W przypadku elektrycznego Mastera o DMC 3,1 tony, który pozostał w ofercie, dostępne są dwie wersje (furgon i platforma z kabiną) w trzech różnych długościach (L1, L2, L3) i dwóch wysokościach (H1, H2). Oprócz furgonów 3,5 t w ofercie znajdzie się również platforma lub podwozie stanowiące bazę do montażu różnych zabudów, takich jak wywrotka lub kontener z podnoszoną tylną klapą.

Podstawowe dane techniczne

Master Z.E.
- DMC: 3.1 - 3.5 t
- silnik elektryczny o mocy 57 kW
- maksymalny moment obrotowy: 225 Nm
- prędkość maksymalna: 100 km/h
- akumulatory litowo-jonowe o poj. 33 kWh
- zasięg operacyjny (cykl NEDC): 200 km

Renault Trucks D Z.E.
- DMC: 16 t
- rozstaw osi: 4400 i 5300 mm
- silnik elektryczny o mocy 185 kW
- maksymalny moment obrotowy silnika: 425 Nm
- maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 16 kNm
- skrzynia biegów z dwoma przełożeniami
- akumulatory litowo-jonowe o poj. 200 do 400 kWh
- realny zasięg operacyjny: do 400 km

Renault Trucks D Wide Z.E.
- DMC: 26 t
- rozstaw osi: 3900 mm (na zamówinie inny)
- dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW
- maksymalny moment obrotowy silników: 850 Nm
- maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 28 kNm
- skrzynia biegów z dwoma przełożeniami
- akumulatory litowo-jonowe o poj. 200 do 265 kWh
- realny zasięg operacyjny: do 180 km

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels