Dopasowane do potrzeb
Akumulatory to jedne z najdroższych komponentów w ciężarówce z napędem elektrycznym. Dlatego też zamiast montować w każdym pojeździe zestaw baterii zapewniających maksymalny zasięg operacyjny, producent woli oferować swoim klientom taki wariant akumulatorów, którego faktycznie potrzebują.Modele D i D Wide Z.E., w których wcześniej maksymalna pojemność baterii wynosiła 50 kWh, mogą być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o pojemności do 66 kWh. Klienci mogą wybierać spośród 5 różnych konfiguracji zawierających maksymalnie do 6 ogniw o pojemności 66 kWh dla modelu D Z.E., co przekłada się na zasięg do 400 km.
Renault Trucks rozszerzył też ofertę dotyczącą modelu Master Z.E., który można zamówić w wersjach 3,5- lub 3,1-tonowej. Pomimo zwiększonej o 400 kg ładowności w odmianie 3,5 t, elektryczna furgonetka nadal zapewnia realny zasięg 120 km, a czas pełnego ładowana wynosi 6 godzin.
W przypadku elektrycznego Mastera o DMC 3,1 tony, który pozostał w ofercie, dostępne są dwie wersje (furgon i platforma z kabiną) w trzech różnych długościach (L1, L2, L3) i dwóch wysokościach (H1, H2). Oprócz furgonów 3,5 t w ofercie znajdzie się również platforma lub podwozie stanowiące bazę do montażu różnych zabudów, takich jak wywrotka lub kontener z podnoszoną tylną klapą.
Podstawowe dane techniczne
Master Z.E.- DMC: 3.1 - 3.5 t
- silnik elektryczny o mocy 57 kW
- maksymalny moment obrotowy: 225 Nm
- prędkość maksymalna: 100 km/h
- akumulatory litowo-jonowe o poj. 33 kWh
- zasięg operacyjny (cykl NEDC): 200 km
Renault Trucks D Z.E.
- DMC: 16 t
- rozstaw osi: 4400 i 5300 mm
- silnik elektryczny o mocy 185 kW
- maksymalny moment obrotowy silnika: 425 Nm
- maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 16 kNm
- skrzynia biegów z dwoma przełożeniami
- akumulatory litowo-jonowe o poj. 200 do 400 kWh
- realny zasięg operacyjny: do 400 km
Renault Trucks D Wide Z.E.
- DMC: 26 t
- rozstaw osi: 3900 mm (na zamówinie inny)
- dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW
- maksymalny moment obrotowy silników: 850 Nm
- maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 28 kNm
- skrzynia biegów z dwoma przełożeniami
- akumulatory litowo-jonowe o poj. 200 do 265 kWh
- realny zasięg operacyjny: do 180 km
Źródło: Renault Trucks