Dzięki zoptymalizowanemu oporowi toczenia opona przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii i emisji CO₂, zachowując jednocześnie wysokie standardy bezpieczeństwa i komfortu. Wyznacza nowe standardy w zakresie osiągów opon do samochodów dostawczych i przyczynia się do bardziej wydajnej i ekologicznej przyszłości mobilności komercyjnej
zapewnia Nicolas Jackisch, Product Manager segmentu Van Tires EMEA w Continental.
Poprawa we wszystkich kategoriach wydajności
W związku z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji spalin, ambitnymi celami klimatycznymi UE oraz rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie osiągnięcia neutralności emisyjnej w perspektywie średnioterminowej, oczekuje się stałego wzrostu popytu na lekkie pojazdy użytkowe z napędem elektrycznym. Jednocześnie pojazdy napędzane silnikami spalinowymi pozostaną powszechnym widokiem na drogach publicznych w dającej się przewidzieć przyszłości. W obu przypadkach opona VanContact A/S Eco jest energooszczędnym rozwiązaniem. Symbol EV Checkmark na boku opony wskazuje na jej przeznaczenie do pojazdów elektrycznych. Opcja całoroczna eliminuje konieczność sezonowej wymiany i zmniejsza koszty konserwacji.Projektanci nowej opony wprowadzili znaczące ulepszenia w trzech najważniejszych kategoriach: opór toczenia został zmniejszony o 21%, hałas i wibracje zmalały o ponad jeden decybel, a odporność na poślizg wzrosła o 10% w porównaniu z poprzednim modelem. Dzięki temu samochody dostawcze są bardziej energooszczędne i bezpieczniejsze na drodze. Oznacza to również zauważalne oszczędności kosztów eksploatacji pojazdów, większy zasięg "elektryków" i poprawiony komfort jazdy kierowcy.
Innowacyjne technologie
Konstrukcja o zoptymalizowanej masie, specjalnie dobrana mieszanka gumowa i precyzyjnie dopracowany wzór bieżnika (w kształcie litery V z innowacyjnymi lamelami) – to podstawowe zalety nowej opony. Technologia Smart Energy Casing oznacza wysoką efektywność energetyczną, a nowy system pasów stalowych zapewnia wytrzymałość konstrukcji, jednocześnie zwiększając wydajność. Zmniejszona odległość między blokami bieżnika minimalizuje hałas i zapewnia komfortową jazdę.Wprowadzone innowacje zmniejszają wibracje, poprawiają przyczepność i zapewniają niezawodne osiągi w każdych warunkach pogodowych. Dzięki temu możemy wspierać naszych klientów w pokonywaniu różnorodnych, codziennych wyzwań, od ruchu miejskiego typu „stop-and-go” po jazdę po autostradzie
podsumowuje Nicolas Jackisch.

Opona będzie dostępna na rynkach europejskich w rozmiarach 205/75R16C i 235/65R16C od pierwszego kwartału 2026 roku. Kolejne rozmiary pojawią się w ofercie w zależności od zatwierdzenia przez producentów OEM.
Źródło: Continental