Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Nowa 7-tonowa oś wahliwa dla wymagających transportów

Utworzona: 2025-03-31


Wyzwania transportowe to dla inżynierów BPW codzienność. Niezależnie od tego, czy chodzi o przewóz łopat turbin wiatrowych, betonowych segmentów mostów czy całych platform wiertniczych – ich celem jest tworzenie niezawodnych i wydajnych rozwiązań. Teraz BPW stawia przed sobą kolejne ambitne zadanie: zwiększenie efektywności naczep niskopodwoziowych.

Efektem ich pracy jest nowa 7-tonowa oś wahliwa – bardziej kompaktowa, ekonomiczna i wszechstronna niż wcześniej. Premiera odbędzie się na targach BAUMA w Monachium w dniach 7-13 kwietnia br.

Zaawansowana technologia dla wymagających transportów

BPW Bergische Achsen KG dba o to, aby transport ładunków wymagających szczególnej logistyki był nie tylko niezawodny, ale i opłacalny. Kluczową rolę odgrywa tu wahliwy układ jezdny. Dzięki niezależnemu prowadzeniu kół, oś wahliwa pozwala na płynne pokonywanie nierówności terenu, zapewniając stabilność pojazdu i równomierne rozłożenie obciążenia.

Nic dziwnego, że rozwiązania BPW cieszą się uznaniem wśród producentów pojazdów do transportu wymagających ładunków, takich jak elementy turbin wiatrowych czy prefabrykowane konstrukcje mostów. Jednak nie każda naczepa musi sprostać ekstremalnym wyzwaniom – na placach budowy równie istotne jest efektywne przewożenie koparek, dźwigów i innych maszyn budowlanych. Tu kluczową rolę odgrywają naczepy niskopodwoziowe, które muszą być jednocześnie wytrzymałe i ekonomiczne. Z myślą o tej branży BPW stworzyło 7-tonową oś wahliwą, która zadebiutuje na targach BAUMA.

Nowa oś wahliwa może być stosowana z pojedynczymi kołami 17,5- lub 19,5-calowymi. W zależności od przepisów krajowych i licencyjnych, oś wahliwa może być elastycznie stosowana jako oś 6 lub 7 t, co odpowiada linii osi 12 lub 14 ton. Kompaktowa konstrukcja w pełni spełnia wymagania dla pojazdów niskopodwoziowych i zapewnia optymalne wykorzystanie przestrzeni montażowej.

Oś jest wyposażona w hamulec bębnowy BPW ECO Drum o dużej objętości okładziny, która zapewnia długą żywotność oraz sprawdzoną technologię zacisku C. Hamulec jest połączony z bębnem znajdującym się przed piastą. Łożysko koła nie wymaga konserwacji. Zastosowanie najnowocześniejszej technologii produkcji pozwala zmniejszyć masę do 15 kg na belkę osi.


Źródło: BPW
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE