Kontrola wykazała szereg nieprawidłowości
Po przeprowadzeniu ważenia okazało się, że pojazdy ważyły odpowiednio: 49,5 tony, 55,6 tony, 42,8 tony. Dodatkowo, wysokość przewożonych ładunków, zamiast dozwolonych 4 metrów, wynosiła od 4,40 do 4,46 metra. W dwóch przypadkach stwierdzono również przekroczenie nacisków osi pojazdów. Do czasu przeładunku lub uzyskania odpowiednich zezwoleń zakazano dalszej jazdy.W związku z tymi naruszeniami, wobec przewoźników, wszczęto postępowania administracyjne. Przewidywane kary są dotkliwe – dla dwóch przewoźników wyniosą po 38 000 zł, trzeci zapłaci 30 000 zł.
Funkcjonariusze ITD zwracają uwagę, że poruszanie się przeciążonymi pojazdami po drogach publicznych prowadzi nie tylko do degradacji nawierzchni, ale również do poważnych uszkodzeń obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, przepusty. Rażące naruszenia zasad transportu ponadnormatywnego zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego i stanowią formę nieuczciwej konkurencji wobec przewoźników działających zgodnie z prawem.
W związku z powyższym, organy licencyjne będą mogły wszcząć procedurę cofnięcia uprawnień licencyjnych odpowiedzialnym podmiotom.
Źródło: WITD Lublin