Elektryczne ciężarówki ładują się głównie w trzech scenariuszach, z których każdy wymaga określonej infrastruktury. Pierwszym z nich jest ładowanie docelowe w centrach logistycznych podczas rozładunku lub załadunku. Drugi to ładowanie na autostradach, dostosowane do ustawowych przerw na odpoczynek trwających 30-45 minut na postojach ciężarówek. Trzeci to ładowanie nocne, najczęstszy scenariusz, w którym ciężarówki ładują się przez 6-8 godzin w zajezdniach lub na parkingach publicznych.
Zorganizowanie nocnego ładowania dla dużych flot e-trucków, zwłaszcza na publicznych parkingach wzdłuż sieci transportowej TEN-T, stanowi poważne wyzwanie w kontekście elektryfikacji transportu ciężkiego. Infrastruktura ładowania stale się rozwija, jednak obecna jej dostępność pozostaje wyzwaniem. Wspólnie z bp pulse jesteśmy zaangażowani w pomoc w wypełnianiu tych luk poprzez dostarczanie wydajnych rozwiązań o dużej mocy mówi Maciej Wojeński, współzałożyciel i członek rady nadzorczej Ekoenergetyka-Polska S.A.
Współpraca z Ekoenergetyką nad rozwiązaniami do nocnego ładowania e-trucków to kolejny krok naprzód w naszych planach, aby pomóc zaspokoić potrzeby brytyjskich i europejskich operatorów pojazdów ciężarowych, którzy elektryfikują swoje floty. Opracowanie bezpiecznych, niezawodnych, wydajnych przestrzennie i skalowalnych rozwiązań do nocnego ładowania e-ciężarówek będzie stanowić podstawę przyszłej oferty bp dla klientów i sieci e-ciężarówek w całej Europie potwierdza Nigel Head, European EV Truck Director, bp pulse.Źródło: Ekoenergetyka