◾ rannych zostało siedmiu pasażerów pociągu,
◾ uszkodzona infrastruktura oraz tabor kolejowy będą kosztować ponad 12 milionów złotych,
◾ doszło do gigantycznych opóźnień – suma opóźnień pociągów wyniosła ponad 3,5 tys. minut,
◾ kluczowa trasa kolejowa została zablokowana na wiele godzin.
Sprawca wypadku zostanie obciążony kosztami za uszkodzenie infrastruktury, taboru oraz akcji ratunkowej. Natomiast dwaj kierowcy, którzy przejechali przez przejazd kolejowo-drogowy przed ciężarówką, także nie są wzorami do naśladowania. Oni również złamali przepisy - zignorowali migające czerwone światło, które kategorycznie zabrania wjazdu na przejazd. Czerwone światło na przejeździe to sygnał, że wjazd jest zabroniony – niezależnie od tego, czy rogatki już się opuszczają, czy dopiero się podnoszą. Przestrzeganie przepisów dotyczących przejazdów kolejowych jest proste:
🚩 Czerwone światło zawsze oznacza zakaz wjazdu.
🚩 Rogatki nie są tylko wskazówką – ich opuszczanie oznacza całkowity zakaz wjazdu na tory.
🚩 Nawet gdy rogatki się podnoszą, sygnalizator musi być wyłączony, zanim kontynuujemy jazdę.
Poniżej nagranie ukazujące zachowanie kierowców⬇
Nowa Sucha: szkody na milionyKolejny zawodowy kierowca udowodnił, że powinien jeszcze raz przejść kurs na prawo jazdy - nie tylko po to, aby dalej wykonywać swoją pracę, ale żeby nikogo przy tym nie zabić.
Opublikowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA Środa, 27 listopada 2024
Wczoraj w Nowej Suchej kierujący ciężarówką celowo zlekceważył sygnalizację świetlną i opadające rogatki na przejeździe kolejowo-drogowym. Wyłamał rogatkę wjazdową, wjeżdżając na przejazd, zatrzymał się na torach i wysiadł z auta bez wzięcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo nie tylko osoby, która z nim podróżowała, ale również pasażerów nadjeżdżającego pociągu❗️
Skutki wypadku są ogromne:
🔴 7 pasażerów pociągu zostało rannych
🔴 ponad 12 milionów złotych będzie kosztować naprawa uszkodzonej infrastruktury i taboru
🔴 setki podróżnych nie dotarło na czas lub w ogóle do zaplanowanych miejsc, ponieważ opóźnienia pociągów wyniosły łącznie ponad 3,5 tysiąca minut a kluczowa magistrala kolejowa została zablokowana
Kierowca zrobił wszystko odwrotnie niż podpowiada logika. A wystarczyło po prostu przestrzegać zasad i przepisów i do tragedii by nie doszło.
Sprawca wypadku zostanie obciążony kosztami za uszkodzenie infrastruktury, taboru oraz akcji ratunkowej.
Natomiast dwaj kierowcy, którzy przejechali przez przejazd kolejowo-drogowy przed ciężarówką, także nie są wzorami do naśladowania. Oni również złamali przepisy - zignorowali migające czerwone światło, które kategorycznie zabrania wjazdu na przejazd🛑 Jazdę należy kontynuować dopiero po wyłączeniu sygnalizatora i nieważne jest czy rogatki już się podnoszą lub dopiero opadają – nigdy nie próbuj ich omijać❗️ Poczekaj, aż znowu będą w pełni podniesione.
Ministerstwo Infrastruktury PKP Intercity. Pociąg do podróży Rynek Kolejowy Urząd Transportu Kolejowego Sektor Kolejowy WNP.PL Nakolei.pl