Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jeden z pierwszych elektrycznych autotransporterów w Europie

Utworzona: 2024-12-10


Od września CEVA Logistics dostarcza nowe samochody marki BMW i MINI do swoich partnerów w regionie paryskim ze swojego centrum logistycznego w Marly-La-Ville korzystając z elektrycznego autotransportera.

Elektryczny pojazd do transportu samochodów osobowych jest jednym z pierwszych tego typu pojazdów w Europie i pierwszym elektrycznym transporterem we flocie CEVA Logistics. W razie potrzeby akumulatory ciężarówki są ładowane między kolejnymi kursami lub wieczorem po powrocie do bazy w Marly-la-Ville, która posiada własną stację ładowania.

Celem programu pilotażowego jest ocena wykorzystania pojazdu elektrycznego w środowiskach miejskich i podmiejskich, na dziennych trasach o długości 270 km. Do tej pory elektryczny transporter pokonał już 30 000 km. Program będzie realizowany do końca pierwszego kwartału 2025 r., po czym zebrane dane zostaną poddane ocenie. Wyniki fazy testowej, oparte na danych telematycznych i analizach sporządzanych w ramach oceny, będą miały decydujące znaczenie w decyzji o kontynuacji projektu.

Redukcja śladu węglowego z naszej działalności ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszej strategii CSR we Francji, zwłaszcza w przypadku dystrybucji nowych pojazdów. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy współpracować z CEVA Logistics, aby przyspieszyć dekarbonizację naszej logistyki i utrzymać wiodącą pozycję w zakresie integrowania zrównoważonego rozwoju w operacjach powiedział Vincent Salimon, CEO BMW Group France.
Dla Grupy BMW zrównoważony rozwój i efektywne wykorzystanie zasobów stanowią filary firmowej strategii, która zakłada, że do roku 2030 emisja CO2 w łańcuchu wartości zostanie zmniejszona o 40% w przeliczeniu na każdy samochód do 2030 r. (w porównaniu z 2019 r.) a udział materiałów pochodzących z recyklingu wzrośnie do 50%. Do tego czasu samochody elektryczne będą stanowić 50% światowej sprzedaży, przy znacznie większym udziale w Europie. Od stycznia do września br. udział sprzedanych samochodów elektrycznych marki BMW we Francji wyniósł 24%, (50%, wliczając modele hybrydowe typu plug-in).

Partnerstwo między obiema firmami rozpoczęło się w 2018 r. i zostało niedawno odnowione na kolejne dwa lata. Przez centra logistyczne CEVA Logistics w Marly-la-Ville, Marckolsheim i Le Havre przechodzi około 90 000 pojazdów rocznie.

Jesteśmy szczególnie dumni z partnerstwa, które zbudowaliśmy z BMW Group France w ciągu ostatnich sześciu lat. Z roku na rok udowadniamy, że jesteśmy w stanie sprostać najbardziej wymagającym potrzebom logistycznym wiodącego producenta samochodów. Pilotaż elektrycznego transportera jest dowodem naszej wspólnej determinacji do współpracy z klientami w celu wdrażania bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych powiedział Emmanuel Cheremetinski, global finished vehicle logistics leader CEVA Logistics.

Przejście na pojazdy niskoemisyjne

Projekt pilotażowy jest częścią strategii CEVA Logistics polegającej na inwestowaniu w pojazdy niskoemisyjne w przewozach naziemnych i oferowaniu swoim klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych. Firma korzysta już z ponad 450 ciężarówek elektrycznych w Europie i do końca 2025 planuje zwiększyć flotę niskoemisyjną do 1450 pojazdów, które będą stanowić dwie trzecie całej floty. CEVA Logistics jest częścią grupy CMA CGM, która zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do roku 2050.

Źródło: CEVA Logistics
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels