Przedsiębiorstwa spoza Unii Europejskiej były często lepiej traktowane niż polskie firmy we własnym kraju, co pogłębiało problemy rodzimego transportu i zaburzało konkurencję na rynku. Dotychczasowe regulacje nie chroniły wystarczająco naszych przedsiębiorców, a wręcz przyczyniały się do ich marginalizacji. Jak poinformował Mirosław Suchoń, dzięki poprawce zgłoszonej przez Polskę 2050 – Trzecia Droga, zaostrzone zostaną kary dla zagranicznych przewoźników, którzy nie przestrzegają obowiązujących przepisów. Grzywna za nieuruchomienie urządzenia monitorującego przejazd przez Polskę wzrośnie do 2 tys. zł. Nowelizacja ma także na celu walkę z dumpingiem płacowym i socjalnym oraz podniesienie standardów w branży.
Projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym to odpowiedź na zmieniające się realia oraz implementację unijnych przepisów, które mają na celu uregulowanie kwestii delegowania kierowców. Nowe regulacje mają zapewnić, że pojazdy zarejestrowane w innych państwach członkowskich, będą mogły być użytkowane w Polsce tylko zgodnie z europejskimi normami. Celem jest stworzenie równych zasad gry na rynku, a także walka z dumpingu płacowym i socjalnym.
Utworzona: 2024-10-01