Informację o tym przekazał Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska. TLP wskazuje, że Ministerstwo Infrastruktury znalazło odpowiednie środki finansowe na tę operację, a odpowiednie przepisy, które miały być podstawą prawną do tego dofinansowania, znalazły się w projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym. Niestety z przyczyn niezależnych od resortu infrastruktury, projekt nie uzyskał akceptacji w tym zakresie w toku uzgodnień międzyresortowych.
Pomimo, że nie jest to dobra wiadomość, to ucina ona spekulacje na ten temat. Tym samym jest to sygnał dla przewoźników, aby nie zwlekali z wymianą. Bo na przesunięcie terminów wymiany przez Komisję Europejską raczej nie ma co liczyć. A brak tachografu 2 generacji oznaczać będzie brak możliwości świadczenia usług w międzynarodowym przewozie drogowym pojazdem, który powinien być wyposażony w takie urządzenie rejestrujące.
Źródło: Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska
Utworzona: 2024-09-09