Wprowadzenie do naszej floty kolejnych Fordów E-Transitów to znaczący krok naprzód w realizacji strategii dekarbonizacji. Jako lider na rynku usług kurierskich w Polsce, staramy się wyznaczać standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacyjności w logistyce. Obecnie mamy największą flotę pojazdów elektrycznych w Polsce, która od początku roku dostarczyła blisko 70 mln przesyłek. Dzięki inwestycji w niskoemisyjną flotę udowadniamy, że nowoczesna logistyka może i powinna iść w parze z odpowiedzialnością za środowisko powiedział Sebastian Anioł, dyrektor Działu Innowacji Logistycznej InPost.Grupa InPost dysponuje obecnie flotą blisko 1300 pojazdów elektrycznych, z czego około 70% stanowią Fordy E-Transity. We współpracy z GreenWay inwestuje także w rozwój sieci stacji ładowania w całej Polsce. Obecnie Grupa jest liderem w liczbie prywatnych punktów ładowania, posiadając ich ponad 700.
Rozwój elektromobilności we flotach wymaga niezawodnych pojazdów, a wspieranie naszych klientów w tej transformacji jest priorytetem w firmie Ford. Właśnie dlatego nasi partnerzy obdarzają nas zaufaniem. Współpraca z InPost to dla nas powód do dumy. Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na E-Transita, który jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo i komfort pracy. W ostatnich latach, zgodnie z naszą strategią, postawiliśmy w Ford Pro ogromny nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania modelami z napędem elektrycznym, a już wkrótce w naszej ofercie pojawią się kolejne takie auta dostawcze powiedział Piotr Konieczny, dyrektor sprzedaży samochodów dostawczych Ford Polska.W 2023 roku, dzięki dostawom do urządzenia Paczkomat® InPost zmniejszył emisję aż o 171,946 ton CO2. Ich sieć jest na tyle dostępna, że klienci w dużych miastach mają do najbliższego urządzenia średnio zaledwie 200-300 metrów. Ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do tych urządzeń, w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu, jest niższy nawet o 98% na ostatniej mili.
Źródło: InPost