Biorąc pod uwagę wielkość floty międzynarodowej i niski odsetek ciężarówek, które już dokonały wymiany, oraz fakt, że do tego czasu pozostało już tylko 5 miesięcy, najwyższy czas, aby się tym zająć. Aby uniknąć sankcji, jakie w Europie i Hiszpanii grożą przewoźnikom nieposiadającym odpowiedniego tachografu oraz utraty reputacji, przypominamy kluczowe daty dotyczące obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentny tachograf drugiej generacji.
🚩 do 31 grudnia 2024 r. wszystkie pojazdy o dmc powyżej 3,5 tony realizujące transport międzynarodowy powinny być wyposażone w inteligentny tachograf drugiej generacji.
🚩 do 21 sierpnia 2025 r. wszystkie pojazdy o dmc 3,5 t i większej, posiadające inteligentny tachograf pierwszej generacji, powinny wymienić go na tachograf drugiej generacji.
🚩 do 1 lipca 2026 r. wszystkie pojazdy od dmc od 2,5 do 3,5 t, które były zwolnione z obowiązku posiadania tachografu, powinny być wyposażone w inteligentny tachograf drugiej generacji, aby móc realizować transport międzynarodowy.
Możliwe powody, dla których nie dokonano przejścia na inteligentny tachograf drugiej generacji:
◾ brak zapasów;
◾ nadzieje na wprowadzenie moratorium przez Unię Europejską (nie ma powodu zakładać, że UE ustanowi moratorium na wdrożenie tachografu);
◾ brak czasu na wymianę;
◾ koszt wymiany wysokości od 1500 do 2000 euro (z pewnością pewnością będzie rósł w miarę zbliżania się terminu ostatecznego.)
❗Warto jednak pamiętać, że kara za brak urządzenia może sięgnąć 30 000 euro we Francji.
Źródło: Fenadismer
Utworzona: 2024-08-11