Wyzwania dla środków smarnych
Podczas pracy silnika dochodzi do wytwarzania kwaśnych produktów spalania. Utlenianie wpływa też na korozyjność elementów silnika, skracając jego żywotność. Z tego wynikała konieczność stosowania dodatków neutralizujących (alkalicznych) i antykorozyjnych, określanych parametrem „Liczba Zasadowa oleju (T.B.N.)”. Z biegiem lat w samochodach zaczęto stosować układy oczyszczania spalin zawierające filtr cząstek stałych DPF oraz reaktor katalityczny SCR. Wspomniane wcześniej dodatki antykorozyjne zatykają i szkodzą tym elementom układu oczyszczania spalin, dlatego pojawiła się konieczność znalezienia innej kompozycji oleju, zapewniającej antykorozyjną ochronę silnika oraz układu oczyszczania spalin. Temu wyzwaniu stawił czoła nowy produkt: Rubia OPTIMA 3500 FE 5W-30. Olej ma bardzo wysokie LZ = 13 przy zachowaniu norm dla oleju Low SAPS. Oznacza to, że jego starannie dobrany skład zapewnia długą żywotność filtra cząstek stałych DPF, reaktora katalitycznego SCR, a co za tym idzie, doskonałą ochronę całej jednostki napędowej.Wyśrubowane wymagania
Nowy produkt spełnił wysokie wymagania konstruktorów dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju, zgodnie z instrukcjami obsługi technicznej. Jest szczególnie polecany do najnowszych silników Euro VI i VId. Są one montowane w większości międzynarodowych producentów silników do ciężarówek i autobusów, takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford.Ochrona w ekstremalnych warunkach
W nowej gamie poprawiono kwestie odporności przed utlenianiem, utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju, ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach oraz wzrostu lepkości związanym ze zwiększoną ilością sadzy. Zastosowane dodatki znacznie lepiej chronią silniki w najbardziej ekstremalnych warunkach użytkowania. Zostało to laboratoryjnie potwierdzone m.in. podczas testów API CK-4. Testy na silniku VOLVO T13 wykazały, że w bardzo wysokich temperaturach lepkość oleju Rubia OPTIMA 3500 FE 5W-30 pozostała stabilna przez cały czas, a pod względem odporności na utlenianie okazało się, że spełnia limity nowej normy API CK-4 z olbrzymim zapasem - ponad 95% poniżej maksymalnego, dopuszczalnego limitu.Źródło: Inter Cars
grafika poglądowa