Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Niemcy wydłużają testy elektrycznych sieci trakcyjnych na autostradzie

Utworzona: 2024-07-31


Na wniosek koncernu Daimler Truck AG funkcjonowanie odcinka testowego autostrady z siecią trakcyjną w ramach projektu eWayBW zostanie przedłużone o trzy miesiące do końca 2024 roku w celu porównania technologii.

Jak poinformowało Ministerstwo Transportu Badenii-Wirtembergii, obok ciężarówek wyposażonych w pantografy do testów porównawczych użyte będą pojazdy z napędem akumulatorowym oraz ciężarówki zasilane paliwami ze źródeł odnawialnch wykorzystywane w logistyce zakładowej lokalnych producentów papieru biorących udział w projekcie. Wszystkie technologie napędowe wykorzystane w testach są sprawdzane w identycznych warunkach w ramach logistyki zakładowej eWayBW.

Aby uzyskać odpowiednią ilość danych do badań naukowych, konieczne jest uwzględnienie wszystkich możliwych czynników środowiskowych. W szczególności niezbędna jest eksploatacja przy niskich temperaturach (w zimie). Tylko w ten sposób można obiektywnie zbadać znane i nieznane czynniki wpływające negatywnie na poszczególne technologie napędowe. To niezwykle ważne porównanie z myślą o przyszłym neutralnym dla klimatu transporcie towarowym.

Równolegle do testów porównawczych trwają prace związane z planowanym od początku demontażem linii napowietrznych w porozumieniu z radą regionalną Karlsruhe. Obecne plany zakładają szybką likwidację po zakończeniu eksploatacji, prawdopodobnie od pierwszego kwartału 2025 roku, najpóźniej do końca roku. Dokładny harmonogram zostanie uzgodniony najpóźniej do wakacji.

O projekcie eWayBW

Projekt pilotażowy eWayBW jest jednym z trzech tego typu inicjatyw w Niemczech finansowanych przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu w celu badania technologii napowietrznych linii trakcyjnych do zasilania pojazdów ciężarowych. W ramach trzyletniej fazy pilotażowej na odcinku testowym drogi B 462 w pobliżu Rastatt badane jest działanie ciężarówek elektrycznych wyposażonych w pantografy. W każdym kierunku jazdy na dwóch odcinkach zainstalowano linie trakcyjne (ok. 2,6 km i ok. 0,75 km). Testowane pojazdy są używane przez dwie firmy spedycyjne w całodobowym transporcie wahadłowym w ramach logistyki zakładowej dwóch producentów papieru.

grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE