Aby uzyskać odpowiednią ilość danych do badań naukowych, konieczne jest uwzględnienie wszystkich możliwych czynników środowiskowych. W szczególności niezbędna jest eksploatacja przy niskich temperaturach (w zimie). Tylko w ten sposób można obiektywnie zbadać znane i nieznane czynniki wpływające negatywnie na poszczególne technologie napędowe. To niezwykle ważne porównanie z myślą o przyszłym neutralnym dla klimatu transporcie towarowym.
Równolegle do testów porównawczych trwają prace związane z planowanym od początku demontażem linii napowietrznych w porozumieniu z radą regionalną Karlsruhe. Obecne plany zakładają szybką likwidację po zakończeniu eksploatacji, prawdopodobnie od pierwszego kwartału 2025 roku, najpóźniej do końca roku. Dokładny harmonogram zostanie uzgodniony najpóźniej do wakacji.
O projekcie eWayBW
Projekt pilotażowy eWayBW jest jednym z trzech tego typu inicjatyw w Niemczech finansowanych przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu w celu badania technologii napowietrznych linii trakcyjnych do zasilania pojazdów ciężarowych. W ramach trzyletniej fazy pilotażowej na odcinku testowym drogi B 462 w pobliżu Rastatt badane jest działanie ciężarówek elektrycznych wyposażonych w pantografy. W każdym kierunku jazdy na dwóch odcinkach zainstalowano linie trakcyjne (ok. 2,6 km i ok. 0,75 km). Testowane pojazdy są używane przez dwie firmy spedycyjne w całodobowym transporcie wahadłowym w ramach logistyki zakładowej dwóch producentów papieru.grafika poglądowa