Małe, ale wydajne
Urządzenia wymagają bardzo małej przestrzeni instalacyjnej. Przy wymiarach 284 x 200 x 72 milimetry, powierzchnia zajmowana przez HVH 100 Compact i HVH 100 Compact+ jest mniejsza niż kartka papieru DIN A4, a wysokość urządzeń to tylko około 7 centymetrów wysokości. Model HVH 120 jest o około 4 centymetry dłuższy. Waga wynosi 2,2 i 2,5 kilograma. W ogrzewaniach wysokonapięciowych nie stosuje się metali ziem rzadkich.Ogrzewania obsługują niskie napięcia 12 lub 24 V (V) i nagrzewają się w zakresie wysokiego napięcia od 250 do 880 V. Pomimo niewielkich rozmiarów, dostarczają 10 i 12 kilowatów (kW) mocy grzewczej, dzięki czemu są szczególnie wydajne. Jeżeli zapotrzebowanie na ciepło w przedziale pasażerskim lub ładunkowym jest większe, można połączyć kilka HVH. Ogrzewają one kabinę i utrzymują baterie w „strefie komfortu” w temperaturze od 25 do 30 stopni Celsjusza.
Wszystkie trzy ogrzewania są sterowane za pośrednictwem magistrali LIN (Local Interconnect Network). HVH 100 Compact+ i HVH 120 wykorzystują również szybszy protokół CAN (Controller Area Network), który jest powszechnie stosowany w pojazdach użytkowych.
Bezpieczne w każdej sytuacji
Trzy modele HVH posiadają certyfikaty do różnych zastosowań zgodnie z CE, ECE-R10 i ECE-R122. Posiadają aktywne wsparcie rozładowywania, na przykład w celu rozładowania obwodu wysokiego napięcia do bezpiecznego zakresu napięcia poniżej 60 V w ciągu milisekund przed rozpoczęciem pracy z urządzeniem. Ogrzewania wysokonapięciowe są zabezpieczone przed cyberatakami i certyfikowane zgodnie z normą ISO 21434. Bezpieczeństwo funkcjonalne jest zapewnione zgodnie ze specyfikacją normy ISO 26262 - warianty 10 kW z ASIL B, wariant 12 kW nawet z najwyższym poziomem ASIL D (przegrzanie), a zatem dla pojazdów, w których ludzie również śpią. W przypadku specjalnych wymagań dotyczących wibracji, HVH 120 spełnia aktualną normę ISO16750-3 (2023), profil XVI.Podczas prac rozwojowych skupiono się na tym, aby trzy nowe ogrzewanie były bardziej kompaktowe, lżejsze i bardziej zrównoważone, a jednocześnie obejmowały jak najszerszy zakres zastosowań. Dzięki różnym opcjom połączeń i sterowania HVH można elastycznie zintegrować w pojazdach i maszynach mówi Marcel Bartling, dyrektor ds. technologii Webasto.Źródło: Webasto