Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

700 chętnych na nową ciężarówkę

Utworzona: 2024-02-06


Pierwsze modele limitowanej edycji nowego eTrucka zostały już wyprzedane. MAN otrzymał łącznie 700 zamówień, z których większość dotyczy produkcji seryjnej, która rozpocznie się w monachijskiej fabryce w przyszłym roku.

Na tej samej linii produkcyjnej będą montowane ciężarówki z silnikiem Diesla jak i napędem akumulatorowo-elektrycznym, co pozwoli na maksymalną elastyczność w zależności od sytuacji popytowej. Plan zakłada, że do 2030 roku połowa wszystkich nowych samochodów ciężarowych marki MAN, jakie trafią na rynek w Europie będzie napędzana elektrycznie.

Nowe modele eTGX oraz eTGS mogą być wyposażone w zestaw obejmujący od trzech do sześciu akumulatorów. Oznacza to, że dla każdego zastosowania można wybrać optymalną konfigurację pod względem zasięgu, ładowności i czasu ładowania. W konfiguracji z sześcioma akumulatorami, z których dwa są zainstalowane pod kabiną, a cztery kolejne z boku ramy pojazdu, oba modele oferują do 480 kWh użytecznej pojemności, zapewniając dzienny zasięg do 800 km. Oprócz standardowego złącza CCS o mocy ładownia do 375 kW, dostępna jest tez możliwość ładowania megawatowego (MCS) do szybkiego ładowania pośredniego podczas postojów, początkowo z mocą 750 kW, a w późniejszym etapie nawet ponad 1 MW. Modułowa układ akumulatorów pozwala na również dużą elastyczność jeśli chodzi o szeroką gamę zabudów, natomiast bardzo krótki rozstaw osi od 3,75 m w ciągniku siodłowym umożliwia łączenie ze wszystkimi popularnymi wariantami naczep w ramach dopuszczalnych specyfikacji długości całkowitej, w tym także naczepy niskopodłogowe oferujące przestrzeń wewnętrzną o wysokości do 3 m.

Jeszcze przed zakupem nowego eTruck'a MAN wspiera klientów kompleksowe doradztwo w ramach usługi eMobility Consulting. Dodatkowe wsparcie zapewniają narzędzia cyfrowe, takie jak MAN eReadyCheck, za pomocą którego klienci mogą sprawdzić, czy ich trasy dostaw mogą być obsługiwane wyłącznie przez pojazdy elektryczne, lub MAN eManager, za pomocą którego menedżerowie flot mogą monitorować ważne informacje na temat stanu naładowania wszystkich ciężarówek we flocie. Producent ma także w swoim portfolio własną ofertę infrastruktury ładowania dla klientów dzięki partnerstwu z firmami takimi jak ABB, Heliox i SBRS. Strona serwisowa oferuje umowy serwisowe i rozwiązania finansowe dla nowych pojazdów MAN eTrucks, które są specjalnie dostosowane z myślą o potrzebach klientów posiadających pojazdy elektryczne.

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels