Współpraca w obszarze badań i rozwoju należy w naszej branży raczej do rzadkości. Razem z ABB E-mobility chcemy budować pełne zaufania, trwałe i przejrzyste więzi partnerskie powiedział Thomas Nickels, starszy wiceprezes ds. inżynierii w firmie MAN.Znaczenie współpracy międzybranżowej dla całego sektora jest szczególnie widoczne w przypadku systemu ładowania megawatowego (MCS).
Współpracujemy z podmiotami z całego sektora, aby w przyszłości zapewnić możliwości ładowania megawatowego, które jest szczególnie istotne w dalekobieżnym transporcie towarowym i pasażerskim powiedział Nickels odnosząc się do powyższej kwestii.Prace dotyczą m.in. standardu komunikacyjnego ISO15118-20 i nowych sposobów przesyłania sygnałów. Podstawą ładowania megawatowego jest komunikacja Ethernet, która po raz pierwszy została zastosowana w transporcie elektrycznym. Wczesne testy oprogramowania i interoperacyjności z udziałem pojazdów oraz stacji ładowania powinny pomóc w jak najszybszym stworzeniu niezawodnych produktów na rozwijającym się rynku. Dlatego też współpraca, która początkowo ma trwać trzy lata, od samego początku koncentruje się na zapewnieniu dobrych doświadczeń klientom, a także na dalszym rozwoju stacji ładowania, pojazdów i oprogramowania.
Rynek potrzebuje ekosystemu, który się daje się integrować i jest niezawodny. Dlatego chcemy wspólnie opracować koncepcję współdziałania systemów MCS i CCS, która uwzględni takie kwestie, jak przestrzeń, dostawy energii i rozbudowa sieci. Szeroka wiedza, jaką dysponuje MAN pomaga nam rozwijać rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów– zarówno do zastosowania w zajezdni, jak i na drodze. System MCS będzie w przyszłości stosowany także w branży turystycznej, na przykład w samochodach kempingowych i autokarach. Przyniesie to dodatkowe wyzwania i zmianę zachowań użytkowników mówi Floris van de Klashorst, starszy wiceprezes ds. produktów i platform sprzętowych w ABB E-mobility, przedstawiając perspektywy na przyszłość.Źródło: MAN Truck & Bus