![](https://etransport.pl/foto,1,60973,600.jpg)
Idąc za ciosem, producent wprowadza do oferty modele XD, XF, XG i XG+ z serii Efficiency Champion, które w standardowej kompletacji otrzymają pełny zestaw rozwiązań służących oszczędzaniu paliwa, w tym system DAF Digital Vision (kamery zamiast lusterek i wyświetlacze w kabinie) oraz kompletny pakiet aerodynamiczny ze spojlerami, fartuchami i osłonami bocznymi oraz specjalną osłoną podwozia optymalizującą przepływ powietrza. Pojazdy zostaną również zaopatrzone w opony o niskim oporze toczenia, tempomat przewidujący oraz wydajny hamulec silnikowy PACCAR MX.
Wszystkim tym zaletom towarzyszy niska masa własna pojazdów i zaawansowane układy pokładowe wspomagające kierowcę. Pakiet układów ADAS, obejmujący m.in. najnowsze wersje systemów Advanced Emergency Braking System, Drive-off Assist, DAF Side & Turn Assist, Speed Limit Recognition i Lane Departure Warning System, będzie dostępny w standardzie. Wydajność zoptymalizowano jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania silnika, dostępnego w ramach aktualizacji w przypadku wszystkich wcześniej dostarczonych DAF-ów nowej generacji. Oprogramowanie zapewniające cichą i zrównoważoną pracę silnika będzie gotowe do użycia w przyszłych dodatkach do internetowej platformy zarządzania flotą, której celem jest ułatwienie przeglądów profilaktycznych dla zapewnienia maksymalnej dostępności pojazdu (umożliwi jego stały kontakt z bazą i dealerem).
Jak podkreśla producent, ciężarówki z serii Efficiency Champion mogą być zaliczone do klasy 3 emisji CO2 przez okres do sześciu lat, dzięki czemu podlegają najniższym opłatom drogowym nakładanym w Niemczech na pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym. Oszczędności na opłatach maut mogą sięgać do 1,6 eurocenta na kilometr. Ich silniki, dodajmy, są przystosowane do spalania HVO — hydrorafinowanego oleju roślinnego. Biopaliwa najnowszej generacji mogą ograniczyć emisję CO2 nawet o 90% i dzięki temu istotnie przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego.
Źródło: DAF Trucks