Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nazwano ich 'mistrzami wydajności' – czy słusznie?

Utworzona: 2023-12-19


DAF Trucks wprowadza na rynek modele XD, XF, XG i XG+ z serii Efficiency Champion, co oznacza specjalną konfigurację zapewniającą najwyższą oszczędność paliwa. Pojazdy będą dostępne z silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 wyposażonymi w nowe oprogramowanie oraz różnymi wariantami kabin. Ciężarówki będą oferowane od stycznia 2024 r.

Oprócz prestiżowych wyróżnień, takich jak „International Truck of the Year” za rok 2022 i 2023, przyznanych nowym modelom XD, XF, XG i XG+, DAF otrzymał wiele innych ważnych nagród w uznaniu wysokiej wydajności pojazdów. Po przejściu szeregu testów model XF 450 nowej generacji otrzymał tytuł „Green Truck 2023”, przyznany przez niemieckie magazyny branżowe „VerkehrsRundschau” i „Trucker” w uznaniu najniższego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2. Wkrótce potem renomowany niemiecki magazyn „Truck & Trailer Welt” przeprowadził test porównawczy „European Truck Challenge”, w którym DAF XF 450 po raz kolejny wyróżnił się najniższym łącznym zużyciem paliwa i płynu AdBlue oraz najniższymi kosztami eksploatacyjnymi. Niemiecki magazyn „Transport” uhonorował ten sam model Europejską Nagrodą Transportową za Zrównoważony Rozwój.


Idąc za ciosem, producent wprowadza do oferty modele XD, XF, XG i XG+ z serii Efficiency Champion, które w standardowej kompletacji otrzymają pełny zestaw rozwiązań służących oszczędzaniu paliwa, w tym system DAF Digital Vision (kamery zamiast lusterek i wyświetlacze w kabinie) oraz kompletny pakiet aerodynamiczny ze spojlerami, fartuchami i osłonami bocznymi oraz specjalną osłoną podwozia optymalizującą przepływ powietrza. Pojazdy zostaną również zaopatrzone w opony o niskim oporze toczenia, tempomat przewidujący oraz wydajny hamulec silnikowy PACCAR MX.

Wszystkim tym zaletom towarzyszy niska masa własna pojazdów i zaawansowane układy pokładowe wspomagające kierowcę. Pakiet układów ADAS, obejmujący m.in. najnowsze wersje systemów Advanced Emergency Braking System, Drive-off Assist, DAF Side & Turn Assist, Speed Limit Recognition i Lane Departure Warning System, będzie dostępny w standardzie. Wydajność zoptymalizowano jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania silnika, dostępnego w ramach aktualizacji w przypadku wszystkich wcześniej dostarczonych DAF-ów nowej generacji. Oprogramowanie zapewniające cichą i zrównoważoną pracę silnika będzie gotowe do użycia w przyszłych dodatkach do internetowej platformy zarządzania flotą, której celem jest ułatwienie przeglądów profilaktycznych dla zapewnienia maksymalnej dostępności pojazdu (umożliwi jego stały kontakt z bazą i dealerem).

Jak podkreśla producent, ciężarówki z serii Efficiency Champion mogą być zaliczone do klasy 3 emisji CO2 przez okres do sześciu lat, dzięki czemu podlegają najniższym opłatom drogowym nakładanym w Niemczech na pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym. Oszczędności na opłatach maut mogą sięgać do 1,6 eurocenta na kilometr. Ich silniki, dodajmy, są przystosowane do spalania HVO — hydrorafinowanego oleju roślinnego. Biopaliwa najnowszej generacji mogą ograniczyć emisję CO2 nawet o 90% i dzięki temu istotnie przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego.

Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels